Aviseringar
Rensa alla

Vafan ska jag göra??*akut problem*


Ämnesstartare

Tözen:

Vad skulle ni satsa på?Personen betyder väldigt mycke.

Kom tillbaks till Göteborg o snylta. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Kom tillbaks till Göteborg o snylta.

jag behöver vänskapen och att d ska funka,även göteborg skulle va ett bättre aternativ psykiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag behöver vänskapen och att d ska funka,även göteborg skulle va ett bättre aternativ psykiskt

Vännen i GBG? *ehh missar*

Eller vän/ev.partner? >_>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Vännen i GBG? *ehh missar*

Eller vän/ev.partner? >_>

gammla vänner i gbg,denna personen kan aldrig tycka om mig så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

gammla vänner i gbg,denna personen kan aldrig tycka om mig så

Gör det som känns bäst då? Ur framgångsmässig synvinkel så har du väl inte direkt bråttom, du är 18. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Gör det som känns bäst då? Ur framgångsmässig synvinkel så har du väl inte direkt bråttom, du är 18.

jag är säker på att om vi bara fortsätter prata över nät etc så kommer vänskapen förstöras helt för jag tycker d börjar gå åt helvete nu,lite avancerat,jag har fel känslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag är säker på att om vi bara fortsätter prata över nät etc så kommer vänskapen förstöras helt för jag tycker d börjar gå åt helvete nu,lite avancerat,jag har fel känslor.

Kaj gör det som känns bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta, Stockholm suger!

Det enda bra som finns här är Hammarby.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Kaj gör det som känns bäst.

jag vill ha vänskapen och ändå flytta hem,men d är antingen eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag vill ha vänskapen och ändå flytta hem,men d är antingen eller

Finns väl schysta gubbar o nsubbar i GBg också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

på tre månader har jag gått från att ha panikångest ett par gånger om året till flera dar i rad,jag mår inte bra här.

men ta ledigt några dar men flytta inte tillbaka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Finns väl schysta gubbar o nsubbar i GBg också.

vill behålla vänskapen som vart i 1,5 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaddå inte kunna vara vänner pga distansen. Det är möjligen förhållanden som kan gå åt skogen efter några år på distans, men vänner kan man väl vara? Tsss, störtlöjlig attityd hos din kompis tycker jag, men det är min åsikt.

Man ska inte hålla på med saker som man mår dåligt av, såvida man inte absolut måste. Såvitt jag har förstått pluggar du på en teknisk utbildning och studierna kan vara väldigt påfrestande, speciellt i början. Dessutom är du ju bara 18 år, och har flyttat direkt från föräldrarna till stora, anonyma Stockholm 45 mil bort där du knappt känner en kotte. Det blir trots allt en väldigt stor förändring - det var det för mig, och visst var det jobbigt...och kanske ändå inte värt vad det kostade. Man ska inte underskatta värdet i ett par föräldrar som bor i samma stad och kan hjälpa/backa upp. Det är verkligen guld värt. På riktigt.

Mitt bästa råd till dig är att göra en sen ansökan till några trevliga och sköna kurser på GU som du läser under våren, flytta hem och käka mammas goda mat ett tag. Sen kan du ta nya tag på Chalmers till hösten, om du känner dig taggad. Som sagt är du bara 18 och behöver inte direkt ha bråttom nånstans. Egentligen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pm_is_back:

men ta ledigt några dar men flytta inte tillbaka!

tar jag ledigt nåra dar kommer jag komma efter ännu mer med pluggandet,så d går inte.

Ökänd:

, men vänner kan man väl vara?

jag tycker d med,men jag förstår d,jag skulle ialf behöva fysisk vänskap och göra saker spontant,därför d är så svårt att bestämma men jag mår inte bra här,men jag behöver den vänskapen men jag kan inte försätta mig i mer skulder.

Ökänd:

Chalmers till hösten

dom har inte ingenjärsutbildningen jag ville ha förut,finns bara här,om jag ens vill bli d mer.tänkte läsa spanska ett år och bara ha d hyfsat,men dom har inte den nybörjarkursen,d har dom i sthlm,men studieskulder lixom =/ mår kasst här,men behöver vänskapen och d gör d så svårt att välja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska du offra en hel massa skulder pga. en person som inte är villig att bli vänner irl, om du flyttar hem? Låter lite konstigt. Liksom, man borde ju åtminstone kunna försöka hålla kontakten och vara vänner oavsett var i Sverige man bor.

Det låter inte riktigt som du har motivationen till skolan, vilket är väldigt viktigt, typ. Sen är det ju höst- det är iof. inte så konstigt att man tappar motivationen då och tycker att allt är svårt och jävligt.. Om jag vore du skulle jag försöka göra det jag kan åt skulderna (leva snålt ett tag) och sen försöka hålla ut [crazy]
Snylta is not an option. [badgrin]


   
SvaraCitera