Aviseringar
Rensa alla

Våfflor till middag


Ämnesstartare

Efter en del tjafs angående om våfflor är middagsmat eller ej så har jag beslutat att göra en tråd om det.

Mario hävdar envist att våfflor är middagsmat, medan jag anser att det inte alls är middagsmat utan snarare efterrätt/fika.
Jag kan sträcka mig till att gå med på att det är okej att äta våfflor till frukost på en lördagmorgon, men mer riktig mat än så är det inte.

Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, våfflor är inte riktig mat (Du röstade på detta alternativ)

[no-no]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor är riktig husmanskost (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, våfflor är inte riktig mat (Du röstade på detta alternativ)

Men det är gott.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor kan man äta till middag (Du röstade på detta alternativ)

Åh, mums! Vill ha det nu bara för det. Tack för tipset, ska nog äta det. [cute] Mumsmumsmums.

Och till saken. Ja, jag anser det vara middag. Blir alltid aslätt på det, och det funkar inte så bra som efterrätt för min del då jag aldrig ens orkar typ en halv våffla ens efter middagen. [no-no] Bättre att äta det som middag då. [y]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nja, inte mer mat än kakor (Du röstade på detta alternativ)

typ. så. japp. [blush]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor kan man äta till middag (Du röstade på detta alternativ)

Jag måste erkänna att det inte ser speciellt matigt ut. Det känns inte matigare än mycket annat som... inte är mat. Men det finns det å andra sidan en del annan mat som inte heller ser så värst matig ut, men är matig.

Jag tycker inte om våfflor, men när jag ser på det tycker jag det mer liknar fika eller efterrätt som du säger. Har man grädde och sylt till... eller något sånt, så blir det ju än mer... "efterrättigt" egentligen.

Det fungerar väl till middag, men det är ju inte mycket till talriksmodell!


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor kan man äta till middag (Du röstade på detta alternativ)
50.0% (3 st)

Klart man kan. Det beror på vad man har på, hur man gör dom osv. Våfflor med sylt och grädde skulle jag inte kalla middagsmat, nej.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor kan man äta till middag (Du röstade på detta alternativ)

Ja, man blir ju jättemätt på våfflor. Äter man tillräckligt många kan det absolut räknas som middag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Ja, jag anser det vara middag. Blir alltid aslätt på det, och det funkar inte så bra som efterrätt för min del då jag aldrig ens orkar typ en halv våffla ens efter middagen. [no-no] Bättre att äta det som middag då. [y]

Men det är ju inget man blir långvarigt mätt på. Visst håller jag med om att det är svårt att äta mer än typ 1-2 våfflor på en gång, men man är ju inte mätt länge. Således anser jag det inte vara mer middag än en macka eller ett paket ballerina (som man visserligen KAN äta till middag, men det är ju fortfarande inte riktig mat). [no-no]

The Weapons Dude:

Men det är gott.

Ja, det säger jag ju inte emot. Men mat är väl en överdrift tycker jag.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, våfflor är inte riktig mat (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Capture:

Ja, man blir ju jättemätt på våfflor. Äter man tillräckligt många kan det absolut räknas som middag.

Med den definitionen av middag så kan med andra ord allt som mättar vara middag? [rolleyes]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor är riktig husmanskost (Du röstade på detta alternativ)

Våfflor är min favoritmat!!!! Kan äta flera paket!!!![bigcheers][love]Image


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, våfflor kan man äta till middag (Du röstade på detta alternativ)

Men gillar det inte så mycket och tycker inte att man blir så skönt mätt på det, mer illamående [n]


   
SvaraCitera

Tobbish:

Med den definitionen av middag så kan med andra ord allt som mättar vara middag? [rolleyes]

Hm, ja! Varför inte?


   
SvaraCitera