Aviseringar
Rensa alla

Våga dela rum med någon


Ämnesstartare

Jag åker mycket på frivilliga arbeten, har alltid lyckats ducka för att dela rum med dom som jag jobbar med men icke denna gång. Så nu ska jag dela rum med en främmande person och det är inte det som skrämmer mig utan det som skrämmer mig är att jag sover väldigt dåligt på grund av smärta m.m vilket jag gör att jag kan prata högt i sömnen men också gå i sömnen okontrollerat. Och är livrädd för att detta ska hända när jag delar rum med denna person what do I do?  


   
Citera

Är du tillräckligt öppen så att du kan berätta för personen om din person?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Är du tillräckligt öppen så att du kan berätta för personen om din person?

Om min person? Smärtan? Inget jag vill helst gnälla om 


   
SvaraCitera

Kalleskaviar:

Om min person? Smärtan? Inget jag vill helst gnälla om 

Ja jag menade smärtan.
Se det inte som att du gnäller. Du kan ju berätta eller försöka få ett annat rum? Eller båda.


   
SvaraCitera

Kalleskaviar:

Om min person? Smärtan? Inget jag vill helst gnälla om 

Säg bara till personen att den får vara beredd på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Säg bara till personen att den får vara beredd på det

Stackars den personen 


   
SvaraCitera

Säg det till personen som du delar rum med, personen kommer inte vilja dela rum med dig, du får sova själv, problemet löst Tumme upp


   
SvaraCitera
sies
 sies

Kan ju alltid hinta lite, skämta och säga "hoppas jag inte pratar i sömnen" eller nåt. Så det blir mindre obekvämt för dig om denna person nu upplevde det. 


   
SvaraCitera

berätta det för den du bor med. chansen är stor att den förstår och inte bryr sig. när jag var på utbildning i en annan stad delade jag rum med två andra, jag var supernervös och förklarade att jag har svåra sömnproblem och oftast inte kan somna om jag inte kollar på film. de tog det helt lugnt och erkände att de också har svårt att somna på andra ställen. en av dem pratade i sömnen, en annan snarkade. helt lugnt. det är mysigt att dela rum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svar 
Vrider frågan lite, om ni delar rum med någon har ni problem om den personen pratar i sömnen? 


   
SvaraCitera
Berit

Kalleskaviar
Vrider frågan lite, om ni delar rum med någon har ni problem om den personen pratar i sömnen? 

oftast är det något vi kan skratta åt sedan då man säger så sjuka grejer i sömen

mvh stönar högre i sömnen än vid sex


   
SvaraCitera

Jag åker hem över natten eller betalar för eget rum


   
SvaraCitera

Kalleskaviar:
Tack för svar 
Vrider frågan lite, om ni delar rum med någon har ni problem om den personen pratar i sömnen? 

nepp!


   
SvaraCitera

Personligen är jag inte så där särdeles intresserad av att dela rum med främling främst av samma kön. Kompisar är självklart helt ok. Men som ett direkt svar på din fråga. Om någon pratar i sömnen? Tveksamt. Har iof sig aldrig varit ute för detta. Betydligt värre är det med någon som snarkar hela jävla natten igenom. Finns inget som kan göra mig mer irriterad. Kan lätt sova en hel natt med ex stereon på på svag volym men att sova i samma rum som någon som ligger och snarkar? No no no..


   
SvaraCitera

Våga och våga.. Eller jo. Jag hade nog aldrig vågat med en helt främmande människa, hade legat vaken hela natten, typ tänkt tankar som "jag får inte somna nu för då kanske jag blir mördad i sömnen osv" Rodnar


   
SvaraCitera