Aviseringar
Rensa alla

"Våga se den brutala verkligheten bakom datorspelen"


Ämnesstartare

isola: Skulle aldrig köpa sådana spel till mina barn, eller svärd/låtsasvapen heller för den delen.
Att ge efter för "men alla andra får ju" är ju bara allmänt kasst föräldraskap. Förklara ist för dem att alla föräldrar har olika åsikter och föräldraskap och att man inte alls måste ha/göra allt som alla andra gör. Eller bara "aha skulle du kasta dig utför ett stup om alla andra gjorde det?".

Skulle du inte tycka det vore bättre om du förklarade skillnaderna mellan verklighet och fiction istället om det nödgade än att begränsa dina barns lekvanor? Förutsatt att du får en pojke vad skulle du låta denne leka med istället?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo: Förutsatt att du får en pojke vad skulle du låta denne leka med istället?

dockor pga jämställdhet :- P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: dockor pga jämställdhet :- P

Förutsatt att dockorna inte börjar att slåss dem med. Tror käcka genusexperiment på 70-talet kunde få dem resultaten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:

Skulle du inte tycka det vore bättre om du förklarade skillnaderna mellan verklighet och fiction istället om det nödgade än att begränsa dina barns lekvanor? Förutsatt att du får en pojke vad skulle du låta denne leka med istället?

Det finns inget gott i att barn får lära sig att krig och våld är roligt.
Vad spelar min unges kön för roll? Hen får leka med precis vad hen vill utom spel och leksaker som främjar våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: det bidrog till att jag tog ut min ilska på annat irl istället.

att du var fylld av ilska berodde verkligen inte på att du inte fick spela spel lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är med dig isola. bara kör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det kan vara en dålig idé att låta barn spela dylika spel, men behåller man åldersgränsen ser jag det som ofarligt. Tror också det är nyttigt att "leka krig" och dylikt istället för att utlopp för dylika tendenser och nyfikenhet annorstädes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ta med barn till krigsdrabbade områden känns däremot bara onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

att du var fylld av ilska berodde verkligen inte på att du inte fick spela spel lol

No shit

Men om jag hade fått spela spelet jade jag kunnat ta ut min ilska i just spelet istället.


   
SvaraCitera

Weeaboo:

Förutsatt att du får en pojke vad skulle du låta denne leka med istället?

Vad spelar det för roll om det är en påg eller tös?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

No shit

Men om jag hade fått spela spelet jade jag kunnat ta ut min ilska i just spelet istället.

Eller blivit ännu argare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Eller blivit ännu argare.

Haha nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker självklart att barn ska få leka fritt, sålänge de inte skadar någon, men att uppmuntra våldsamma lekar är fel väg att gå. Mår de dåligt och/eller behöver få utlopp för energi så finns det mycket bättre och hälsosammare sätt än att sätta dem framför en dator där deras gräns för vad som är okej och inte suddas ut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Mår de dåligt och/eller behöver få utlopp för energi så finns det mycket bättre och hälsosammare sätt än att sätta dem framför en dator där deras gräns för vad som är okej och inte suddas ut.

så gammalmodig du e hääääär

att ej tillåta barn att använda datorer nu och i framtiden är katastrof, inser du hur lite kontakt de kommer att få med omvärlden???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

så gammalmodig du e hääääär

att ej tillåta barn att använda datorer nu och i framtiden är katastrof, inser du hur lite kontakt de kommer att få med omvärlden???

att inte tillåta våldsspel och våldsleksaker betyder inte att de inte kommer att få använda datorer. dock kommer de ju inte att få använda dem utan tillsyn när de är små.


   
SvaraCitera