Aviseringar
Rensa alla

Våga ta steget...?


Ämnesstartare

Jag har under en relativt lång period haft kontakt med en kille som går på min skola. Det började med att han tog kontakt med mig och sen har intresset falnat från min sida men sedan åter tagits upp ett antal gånger.
Har mer och mer insett (tror jag) att han är så mycket mer än det han visar i skolan, och börjar faktiskt bli lite intresserad av honom.

Nu till problemet, jag ligger på basic-nivå när det kommer till kärleksrelationer killar överhuvudtaget och känner mig extremt osäker på grund utav en incident som inträffade i höstas. Efter det tkr jag att det är sjukt pinsamt att jag aldrig vart ihop med någon på riktigt, inte vet hur jag ska göra osv.

Borde jag lita på det jag känner för honom (vilket ännu inte är jätte mkt, men tror det finns hopp för det) och riskera att det går åt helvete om han inte är den jag trodde, eller ska jag helt enkelt lägga ner? Främst för att jag är så orolig och nojig.

Tacksam för svar!


   
Citera

useless:

Borde jag lita på det jag känner för honom

ja

useless:

och riskera att det går åt helvete om han inte är den jag trodde, eller ska jag helt enkelt lägga ner?

It's better to try and fail than to never have tried at all.


   
SvaraCitera

om ni snackar med varandra ganska mycket kan du ju alltid fråga om ni inte kan ses någon dag och hitta på något, sedan kan ni se vad det leder till [smile]


   
SvaraCitera

Se inte dig själv som useless [y]

Ja, go fer its!!! Ta kontakt.


   
SvaraCitera

useless:

Borde jag lita på det jag känner för honom (vilket ännu inte är jätte mkt, men tror det finns hopp för det

Varför sådan brådska? Ta det som det kommer, i din egen takt och se hur dina känslor utvecklar sig. Hellre tuta och köra än att veta att du aldrig "gav det en chans". [y]


   
SvaraCitera

Angelize:

Hellre tuta och köra än att veta att du aldrig "gav det en chans".

Så sant som det är sagt.
Fan att man aldrig frågade chans på den söta klasskamraten när man var 13 år (japp, chans, man kom ju från landet [smile]) [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om ni snackar med varandra ganska mycket kan du ju alltid fråga om ni inte kan ses någon dag och hitta på något, sedan kan ni se vad det leder till

Snackar en del med han i dagsläget. Smsar hela kvällarna och pratar ibland i skolan. Har träffat honom några ggr utanför också. Vill bara inte ge "fel signaler" om jag tror att jag inte kan hantera det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera