Aviseringar
Rensa alla

Vågar du släppa loss på dansgolvet?


Ämnesstartare

tumblr_lylg3uzM1b1qc95xso1_500.gif

Här kan vi också ge varandra tips och råd om hur man släpper loss på bästa sätt! Beskriv de eventuella dansrelaterade problem du har eller upplever dig ha, så hjälps vi tillsammans åt och löser dem!

(Notera att det inte finns ett alternativ i stil med "jag kan inte dansa!". Alla normalt funtade människor med hyfsad taktkänsla kan dansa och taktkänsla är inte svårt att öva upp!)


   
Citera
reben

om man e jättefull o d e nån musik man inbillar sig e bra fast man nyktert hade tyckt den suger så kan jag hoppa i takt med andra o vifta med armarna om andra dansar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå släppa loss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vadå släppa loss

Släppa loss som i dansa och ha kul naturligtvis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag älskar att dansa!!


   
SvaraCitera
Kudhos

För många alternativ. Kort svar: ja. Det heter ju DANSGOLV?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: För många alternativ. Kort svar: ja. Det heter ju DANSGOLV?

Ja, alltså om ingen dansar så är det ju bara just ett golv i vars närhet det råkar spelas hög, dansant musik... vilket ju bara är trist. Delar helt klart din inställning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vägrar att dansa. Och så går jag heller inte till såna ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Delar helt klart din inställning!

Fast vågar i regel inte släppa loss ordentligt om inte dansgolvet är hyfsat aktivt. Finner det dessutom lättare att släppa loss när det spelas riktigt bra musik, trots dålig aktivitet alltså. Och på en vanlig krog är det nästan omöjligt att dansa nykter p.g.a. skitmusik.


   
SvaraCitera

Feberyra: Nja, det funkar ibland men jag är något osäker och stel...

brukar ta ett tag innan jag blev blir varm i kläderna och då är jag oftast med en kompis som är lite blyg och inte vill dansa. Dansar aldrig med dem som faktiskt dansar, känns pinsamt. Roligare att försöka dra med mig folk, får liksom en ursäkt för det då eller nåt Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge jag är full nog att tro att jag kan dansa bra så är det helt ok Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Jag vägrar att dansa. Och så går jag heller inte till såna ställen.

Har du provat? Dåliga erfarenheter kanske? Det är lite som med sex liksom... går nödvändigtvis inte så bra i början, men allteftersom får man (förhoppningsvis) kläm på't och märker att det är jätteskönt!


   
SvaraCitera

Ja, jag älskar att dansa, bryr mig inte direkt om vad andra tycker, jag är där för att dansa inte för att tävla om vem som har minst kläder på sig Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: Har du provat?

Jag vet att det inte är min grej, har provat på dansgolv ombord på någon skuta mot Mariehamn.

Feberyra: Det är lite som med sex liksom

Vet inte, aldrig haft sex.

Feberyra: men allteftersom får man (förhoppningsvis) kläm på't och märker att det är jätteskönt!

Alltså, kanske. Men man tycker ju inte att allt är speciellt kul. Och jag är något av den stelare typen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise: Ja, jag älskar att dansa, bryr mig inte direkt om vad andra tycker, jag är där för att dansa inte för att tävla om vem som har minst kläder på sig

Underbar inställning! Glad Dansgolvet borde avsexualiseras, det kan nog vara en av grejerna som avskräcker en del som egentligen skulle vilja dansa från att göra det. På krogen är det väl dock oundvikligen förknippat med sex... det brukar vara mycket bättre på ställen/arrangemang som riktar in sig på att leverera bra musik och en skön upplevelse.


   
SvaraCitera