Aviseringar
Rensa alla

Vågar inte gå på fest?!


Ämnesstartare

Tjenare, jag är en kille på 16 år som aldrig druckit alkohol tidigare, och har nu blivit inbjuden på fest.
Jag vågar inte gå dit pga stor respekt för alkohol och vet ej om jag kommer gilla det?
Med andra ord "rädd för att göra bort mig"
Det blir ju inte så roligt om jag blir bjuden på typ en öl och kan knappt dricka den för att jag inte tycker om den haha
Vad tycker ni? Hur ska jag börja "festa"?
Vill inte bli full heller utan bara typ dricka lagomt och umgås med kompisar.


   
Citera

Om du inte har större problem med att tacka nej till mer så tycker jag att du borde gå och dricka med måtta. Om du har problem med det så skulle jag rekommendera att du inte går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Om du inte har större problem med att tacka nej till mer så tycker jag att du borde gå och dricka med måtta. Om du har problem med det så skulle jag rekommendera att du inte går.

Vet ju inte om jag har problem med att dricka med måtta då jag aldrig druckit förut.
Vill ju inte tacka nej och sitta hemma och ha tråkigt heller 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man säger så här: jag vill gå på fest och vara social, men jag vill inte supa mig full och må skit dåligt dagen efter.
Iallafall inte första gången.


   
SvaraCitera

Gå dit, det blir nog skoj fast det kanske är lite läskigt. Men gör inget du inte vill göra bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:
Gå dit, det blir nog skoj fast det kanske är lite läskigt. Men gör inget du inte vill göra bara.

Tror jag ska vänta ett tag och se vilka som är där, vill helst inte dra på fest med folk varav 90% jag inte känner haha
Tror det är ganska lugnt än så länge iallfall 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och om jag dricker typ en öl kommer det kännas?
Och kommer det vara nog eller kommer folk försöka göra så att jag dricker mer?


   
SvaraCitera

Vemeduu:
Och om jag dricker typ en öl kommer det kännas?
Och kommer det vara nog eller kommer folk försöka göra så att jag dricker mer?

Beror på alkoholhalt


   
SvaraCitera

Drick väldigt långsamt i alla fall, så du hinner känna av om du blir påverkad eller inte.


   
SvaraCitera

En öl blir du nog inte full på.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
En öl blir du nog inte full på.. 

Nä inte full kanske men det finns väl ett mellanting mellan nykter - full?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Drick väldigt långsamt i alla fall, så du hinner känna av om du blir påverkad eller inte.

Får göra det, kanske ska provsmaka öl hemma innan man drar på fest.
Blev ingen fest pga det blev ang den haha


   
SvaraCitera

Vemeduu:

Nä inte full kanske men det finns väl ett mellanting mellan nykter - full?

Absolut, men efter en öl klär du knappast av dig naken och dansar på bordet.. På sin höjd blir du lite varmare i kroppen och gladare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Absolut, men efter en öl klär du knappast av dig naken och dansar på bordet.. På sin höjd blir du lite varmare i kroppen och gladare 

Haha okej, får väl ta och gå nästa gång då 😀


   
SvaraCitera

Skit i det eller så går du och sen så testar du. Du kommer vara rädd tills nästan gång om du ite testar.


   
SvaraCitera