Aviseringar
Rensa alla

Vågar inte lämna mina katter


Ämnesstartare

Jag ska börja på Folkhögskola i en annan stad i höst, och ska bo på Skolans internat och där är det strängt förbjudet att ta med sig sina husdjur, vilket gör mig orolig eftersom jag har 2 katter som är mina, jag tar alla beslut gällande de, när de ska till veterinären, klippa klorna, kostvanor osv. Men mina föräldrar brukar hjälpa till att ta hand om de, och de får bo kvar hos mina föräldrar när jag flyttar, men Jag vill inte det, jag vill kunna ha koll på mina katter hela tiden och är osäker på om de verkligen kommer att hantera katterna på rätt sätt, särskilt ena är lite "speciell".

Hur ska jag göra för att övertyga mig själv om att de klarar att ta hand om katterna så lång tid ( ca 1 år) och hur ska jag berätta för de att jag inte tycker om deras hantering av katterna och hur ska jag göra för att visa de hur jag vill att de ska göra utan att de blir sura????
Jag har verkligen ångest för att lämna mina katter hos de((


   
Citera

uuh, jobbigt. ska lämna mina två katter hos mamma i 2 månader i sommar och ångestar lite över det. gillar inte heller hur hon har hand om dem. hon vill inte ge den mat de är vana vid och insisterar på att de ska få vara utomhus trots att de är innekatter som bor i lägenhet.

försök berätta hur du vill ha det, och så får du försöka vara nöjd så länge de går med på det viktigaste. förklara att du är orolig över att lämna dem. så länge du vet att katterna mår bra och inte vanvårdas av dina föräldrar så borde du försöka slappna av.


   
SvaraCitera

Placera massa IP-kameror i deras bostad som du har access till från luren. 🙂


   
SvaraCitera

Förklara hur du vill ha det noga och skriv ner de viktigaste på ett A4 i en punktlista.


   
SvaraCitera
Lounge

Såg i en annan tråd att du lider av tvångstankar. Tror du att din oro över katterna och hur dina föräldrar kommer ta hand om dem mycket handlar ditt behov av att ha kontroll? Att du mår dåligt när du inte har kontroll över katterna för du är rädd att det ska hända någonting och är kanske lite överdriven i nojjan? Har själv tvångstankar och de yttrar sig ibland när jag tar hand om en katt eftersom jag tycker om den så mycket. Jag kollar noga att den inte är i tvättmaskinen när jag ska tvätta, i diskmaskinen när jag ska diska, att jag inte klämmer den i dörren när jag lämnar hemmet, att jag inte förgiftar den på något sätt genom att ha något den ev. inte tål framme, att jag stänger toalettlocket så den inte drunknar där.


   
SvaraCitera

dom klarar sig


   
SvaraCitera