Aviseringar
Rensa alla

Vaknatidigt tips


Ämnesstartare

Intygar att detta funkar! Fast det går tillbaka snabbt igen om man slutar.

Saknar ibland att uppleva en sovmorgon som detsamma som att vakna klockan nio!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Intygar att detta funkar! Fast det går tillbaka snabbt igen om man slutar.

Saknar ibland att uppleva en sovmorgon som detsamma som att vakna klockan nio!

Hur fort? En dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Hur fort? En dag?

Nä, någon vecka utan rutinerna och man måste börja om från början. Men då vet man ju hur lätt det är, iaf! Fast aah, jag har suttit här i ett år och vetat om hur lätt det är men ändå inte fixat till mig igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Nä, någon vecka utan rutinerna och man måste börja om från början. Men då vet man ju hur lätt det är, iaf! Fast aah, jag har suttit här i ett år och vetat om hur lätt det är men ändå inte fixat till mig igen.

Haha näe man är väl för lat ^^ Funderar på om man kan ta sovmorgon ungefär varannan helg utan att sabba rutinen. Ska se om det går


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Vakna kl 06:30-07:3

ChickiBull:

Det tog 2 veckor att vakna samma tid varje morgon

Har nu pendlat sedan september (med uppehåll för lov) vilket har tvingat mig vakna @ 05.30 som senast.. varje dag d.v.s..

Men måste dock ha mobilDold text: (eventuellt mor) för väckning och it's driving me insane [tard]

Anyhow, go' natt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Funderar på om man kan ta sovmorgon ungefär varannan helg utan att sabba rutinen. Ska se om det går

Om du inte har en för lång sovmorgon så funkar det! Kunde ta sovmorgon till 9-tiden på helger efter en tid med fasta rutiner där jag gick upp 6 varje dag, och jag upplevde det som världens lyxigast grej. Men bestäm en tydlig regel du inte får bryta, så du inte börjar ta dig friheten att ta sovmorgon allt för ofta eller allt för länge. Tror inte det är en bra idé att ha en sovmorgon där man får sova typ 12-13, då börjar det bli risk att du vänder på dygnet igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojjnes:

Har nu pendlat sedan september (med uppehåll för lov) vilket har tvingat mig vakna @ 05.30 som senast.. varje dag d.v.s..

Men måste dock ha mobilDold text: (eventuellt mor) för väckning och it's driving me insane [tard]

även helg?

framtidstron är död:

en.

A, det låter vettigt. Har en veckarklocka man kan ställa in så att den ringer en viss tid varranan vecka och en annan tid den andra veckan. Så tänkte ställa den på typ 9 varannan helg och 07:30 varannan. Sen måste man ju givetvis flexa lite efter situationen men för att få rutin även på sovmorgonen.

Tror inte det går att sova till 12 nu när man lyckats så här bra [bigcheers] om man inte ställer om sig över fler dagar vill säga


   
SvaraCitera

ChickiBull:

även helg?

nope typ 8 då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojjnes:

nope typ 8 då..

För att det ska bli en rutin så lär man vakna samma tid +- max 1 timme. 2,5 timme kanske är för mycket


   
SvaraCitera

Skulle nog behöva testa det här hör jag.. Dold text: Men är inte säker på om jag vill offra mina sovmornar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

[blush]

Det som är det jobbiga i början [n]
Fast när man väl kommit i gång är att sova till 8 värsta sovmorgonen [love]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Det som är det jobbiga i början [n]
Fast när man väl kommit i gång är att sova till 8 värsta sovmorgonen [love]

För min del känns det som om hela alltet skulle bli jobbigt, men kanske ska ta och pröva det i alla fall. Skulle inte skada med lite bättre sömnrutiner [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

För min del känns det som om hela alltet skulle bli jobbigt, men kanske ska ta och pröva det i alla fall. Skulle inte skada med lite bättre sömnrutiner [smile]

Kan vara värt att testa, passar säkert inte alla men passar det är det lätt värt [y]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Kan vara värt att testa, passar säkert inte alla men passar det är det lätt värt [y]

Jo precis [y]


   
SvaraCitera