Aviseringar
Rensa alla

Vakter brottar ned 12-åring, rätt eller fel?


Ämnesstartare

oskar_det:

Det handlar inte om det, det handlar om att snorungen måste lära sig vad som gäller. Väldigt få svenska barn får idag ta allvarliga konsekvenser för sitt uppförande.

Så detta ska vara en diskussion om att det är för lite våld mot barn?

Kom igen det fanns ingen hotbild eller något liknande som motiverade övervåld, det var bara en liten vanlig skitunge med bristande intellekt som om sisådär en 90-100 kg kan bli en fellow väktare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är alla vakter så himla feta? känns som att typ alla vakter man ser är jättefeta. blir seriöst nyfiken :C men inte så man vågar fråga liks[sad]


   
SvaraCitera

Det roligaste med det hela är att jag inte kan urskillja 12 åringens pubertetsvrål mot de buffliga vakternas testosteronstinna brölande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Kom igen det fanns ingen hotbild eller något liknande som motiverade övervåld

Jag tycker inte det var övervåld, jag tycker det var helt rätt agerande.

Hade de börjat slå eller sparka honom, DÅ hade det varit övervåld.

Nu var det bara en snorunge som fick vad han förtjänade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag tycker inte det var övervåld, jag tycker det var helt rätt agerande.

Att trycka ner en liten pojke med flickaktig röst på golvet och sedan pressa på honom med knäet och 146 kg är övervåld i förhållande till situationen jo.

oskar_det:

Hade de börjat slå eller sparka honom, DÅ hade det varit övervåld.

Visst.

oskar_det:

Nu var det bara en snorunge som fick vad han förtjänade.

Även om det hade varit så vilket det verkligen inte är så det fan inte väktarna bearnaise som ska utdöma vad gossen "förtjänar"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jag tycker inte det var övervåld, jag tycker det var helt rätt agerande.

Övervåld innebär att väktarna använder mer våld än vad situationen kräver.
Väktarnas jobb i denna situation är att se till att ungen stannar på plats.
De hade kunnat hålla fast honom på vanligt vis.
Istället tar de på honom handfängelser och håller fast honom i en mycket smärtsam position, hängandes på ena armen. Han kan inte ens stå upprätt.

Det är övervåld. Om du sedan tycker det är rätt att väktare använder våld i uppfostringssyfte är en annan femma liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

en liten pojke

En 12-åring är fan ingen "liten pojke", det är en ungdom.

Artie:

Övervåld innebär att väktarna använder mer våld än vad situationen kräver.
Väktarnas jobb i denna situation är att se till att ungen stannar på plats.
De hade kunnat hålla fast honom på vanligt vis.

De höll fast honom i början med sedan började han skrika och sparka och då tryckte de ned honom. Helt rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

De höll fast honom i början med sedan började han skrika och sparka och då tryckte de ned honom. Helt rätt.

Artie:

De hade kunnat hålla fast honom på vanligt vis.
Istället tar de på honom handfängelser och håller fast honom i en mycket smärtsam position, hängandes på ena armen. Han kan inte ens stå upprätt.

Det var övervåld långt innan de brottade ned honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

Det var övervåld långt innan de brottade ned honom.

Definitionsfråga som så mycket annat. Hade de hållit fast honom på vanligt vis hade han kunnat göra mer motstånd, nu försökte de låsa honom så mycket som möjligt.

Jag tycker inte det är övervåld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

En 12-åring är fan ingen "liten pojke", det är en ungdom.

Du såg väl själv, det är fan ingen "man" det där direkt, du säger ju själv att det är liten skitunge. En sådan behöver du fan inte trycka ner och handfängsla för att kontrollera framför allt inte om man är två vakter som var och en väger 3 ggr så mycket som honom. Han utgjorde inget hot det kan du fan inte påstå. De använde en taktik som man använder mot ett aggressivt fyllo i 30-årsåldern inte någon lite spinkig "skitunge". Hade dom varit i en situation som dom inte kunde hantera hade dom väl kanske kunnat göra så där. Nu agerade han fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

En sådan behöver du fan inte trycka ner och handfängsla för att kontrollera

Jo, för att minimera motståndet och göra det lättare att hålla fast honom. Vi ska ju fan inte utgå från snorungens perspektiv, man måste utgå från det som är bäst för vakterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Definitionsfråga som så mycket annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

Jo. Allt handlar om definition. Och definitionen ligger ofta i betraktarens ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jo, för att minimera motståndet och göra det lättare att hålla fast honom. Vi ska ju fan inte utgå från snorungens perspektiv, man måste utgå från det som är bäst för vakterna.

Motståndet var inte på en ohanterlig nivå direkt. Från hela den civiliserade världen perspektiv så var det övervåld jo. Han/dom hade kontroll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Motståndet var inte på en ohanterlig nivå direkt. Från hela den civiliserade världen perspektiv så var det övervåld jo. Han/dom hade kontroll.

Det handlar om att vakten gör det så lätt som möjligt för sig själv. Och man ska inte utgå från snorungens perspektiv eller hans behov, man ska utgå från vakten.

Det är snorungen som agerat fel.


   
SvaraCitera