Aviseringar
Rensa alla

VAL 2010. Vilket parti röstar du på? (Uppdaterad)


Lounge fact:

kommer inte kunna rösta om jag inte befinner mig i sthlm innan 19/9, för jag är bokförd där, har flyttat och man måste ha bostadsändrat senast 20/8, och då bodde jag fortf där. vilken skräll!

Du kan rösta på annan ort ifall du har röstkortet med dig.


   
SvaraCitera

skitsystem:

Du kan rösta på annan ort ifall du har röstkortet med dig.

Har du flyttat?

Har du flyttat måste du ha anmält din nya adress till folkbokföringsregistret hos Skatteverket 30 dagar före valdagen, dvs. den 20 augusti, för att ska få rösta där du är bosatt.

står det på hemsidan..


   
SvaraCitera

Issen:

Sverigedemokraterna (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Har du flyttat måste du ha anmält din nya adress till folkbokföringsregistret hos Skatteverket 30 dagar före valdagen, dvs. den 20 augusti, för att ska få rösta där du är bosatt.

Det är för att du ska få rösta i kommunalvalet i din nya kommun. Dock kan du alltid rösta på annan ort.


   
SvaraCitera
Åtta

Jonnybravo91:

Idag hade det nog blivit så.

Då kan du ju lika gärna skita i att rösta, i och med att de blanka rösterna inte ens räknas längre.


   
SvaraCitera

Åtta:

Då kan du ju lika gärna skita i att rösta, i och med att de blanka rösterna inte ens räknas längre.

Men han gör iaf sin plikt genom att gå och rösta. [no-no]


   
SvaraCitera

Issen:

Miljöpartiet (Du röstade på detta alternativ)

Tror jag, ej säker än.


   
SvaraCitera
Åtta

skitsystem:

Men han gör iaf sin plikt genom att gå och rösta.

Tycker att så få som möjligt ska rösta (så att min röst har större påverkan på utfallet av valet).


   
SvaraCitera

Åtta:

Tycker att så få som möjligt ska rösta (så att min röst har större påverkan på utfallet av valet).

Tycker endast vita 55+ män med en årsinkomst på minst 5000000 borde få rösta. [crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

skitsystem:

Tycker endast vita 55+ män med en årsinkomst på minst 5000000 borde få rösta.

Du kan vara lugn. Det är bara deras röster som räknas ändå. [wink]


   
SvaraCitera

skitsystem:

Det är för att du ska få rösta i kommunalvalet i din nya kommun. Dock kan du alltid rösta på annan ort.

Aha okaj, får lita på dig då [smile]


   
SvaraCitera

Jag tycker att åldern för rösträtt ska höjas, med tanke på vilket alternativ som leder för tillfället. Barn är alldeles för verklighetsfrånvända.


   
SvaraCitera

Sterd:

Jag tycker att åldern för rösträtt ska höjas, med tanke på vilket alternativ som leder för tillfället. Barn är alldeles för verklighetsfrånvända.

Ja man blir riktigt rädd. Fast jag tror mest att det är UM som får såna här läskiga resultat.


   
SvaraCitera

Moderaterna.


   
SvaraCitera

Issen:

Övrigt, nämligen (Du röstade på detta alternativ)

PP


   
SvaraCitera