Forumet - Val 2011

Val 2011

2317 0 102
Sätt igång och rösta!:D

Spana också in:

Penstrokes:

På rutin och inte för att jag egentligen bryr mig om det parlamentariska systemet, om jag orkade ta mig förbi röstningsbåsen på centralen och hade 5 minuter över.

Haha ok:)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tycker dock att folk skulle engagera sig lite mer i politik. Det är ändå det som påverkar allas vardag osv.
Ensamvargen:

Nej, för den enda sanna demokraten är anarkist.

???

Ett parti som anser sin egna ideologi vara viktigare än majoritetens vilja är odemokratiskt.

Tror inte ett dugg på anarkism.
Det är en fin tanke och det låter gulligt men jag är ganska övertygad om att vi behöver en ledning, en ledare.

Ett exempel är att läraren i klassen går ut från rummet och vips så är alla ungar igång och börjar leka och hoppa runt o grejer.
sthlm1994:

en ledare.

Det där låter ju demokratiskt och fint. [confused]

sthlm1994:

Ett exempel är att läraren i klassen går ut från rummet och vips så är alla ungar igång och börjar leka och hoppa runt o grejer.

Ja, det är för att dom är barn. Barn ska leka. [confused]

sthlm1994:

Ett parti som anser sin egna ideologi vara viktigare än majoritetens vilja är odemokratiskt.

Kan för alsing dar inte tro att dom värde sätter sin ideologi så mycket, möjligtvis kan dom följa den även om majoriteten inte tycker dom ska göra det, grejen med demokrati är ju att dom inte har någon makt då. [confused]
Ensamvargen:

Det där låter ju demokratiskt och fint.

Naturligtvis menar jag en ledare och en regering majoriteten av svenska befolkningen varit delaktiga med att rösta fram.

Ensamvargen:

Ja, det är för att dom är barn. Barn ska leka.

Sant, men 100% av Sveriges befolkning är inte engangerade nog för att leda landet tillsammans, men ja oja, anarkism är en fin tanke.

Ensamvargen:

Kan för alsing dar inte tro att dom värde sätter sin ideologi så mycket, möjligtvis kan dom följa den även om majoriteten inte tycker dom ska göra det, grejen med demokrati är ju att dom inte har någon makt då.

?? Det var det de gjorde/gör har ingen aning kanske Ohly ändrat sig lite grann.

Men när ett parti hellre vill ha förtryck och en odemokratisk ledning för att få fram vad en liten grupp tycker är rätt och ställer oliktänkande utanför, det är ju inte demokratiskt, och jo klart de har makt även med demokrati.