Aviseringar
Rensa alla

Våldsam kille


Ämnesstartare

Jag har en jätte fin pojkvän, sen ca ett halv år tillbaka. För snart 2 veckor sen hade vi ett väldigt stort gräl, som började med en liten skitsak men som slutade i ett stort onödigt gräl. Efter att vi båda hade skrikit både det ena och det andra åt varandra fick jag nog, sa åt honom att jag inte orkade bråka längre efterssom jag tyckte det kändes så onödigt, och satte mig i soffan för att titta på tv, han fortsatte argumentera men jag satt bara och fokuserade blicken rakt fram på tv:n medans jag hör honom skrika att jag ska titta på honom. Jag ignorerar honom totalt flera gånger och hinner knappt reagera innan han kommer rusande mot mig, tar ett jätte hårt tag om min ena arm medan han med andra handen tar tag i mitt hår och drar det bakåt på samma gång som han skriker att jag ska se honom i ögorna. Jag blev så himla förvånad och rädd på samma gång att jag bara stirrade in i hans arga ögon tills jag började gråta, då släppte han mig, och gick. Vi har pratat om denhär händelsen nu efteråt och han har bett om förlåtelse och lovat att inte bli sådär arg igen, men jag blev på sant jätte rädd den gången, trodde typ han skulle slå mig.. Trodde aldrig han skulle göra något liknande. Nu undrar jag tror ni han kommer göra det igen? eller var det bara en engångsföretelse? Jag skulle helst inte vilja tänka på saken överhuvudtaget, men rädslan finns ändå där om det kommer hända igen, för han skrämde mig verkligen. Tacksam för svar!!


   
Citera

Slå honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge honom kicken som din pojkvän


   
SvaraCitera

Myrkrig:

Ge honom kicken som din pojkvän


   
SvaraCitera

Har han visat tecken på aggrisivitet förut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lintutyttö:

Nu undrar jag tror ni han kommer göra det igen? eller var det bara en engångsföretelse? Jag skulle helst inte vilja tänka på saken överhuvudtaget, men rädslan finns ändå där om det kommer hända igen, för han skrämde mig verkligen. Tacksam för svar!!

Ja. Han är en våldsbenägen peron. Nu slog han dig inte. Men att han låter sig bli så frustrerad över att du inte gör som han vill, inte följer hans vilja, så att han greppar hårt om din arm och tar tag i ditt hår.

Det är bara en liten preview på vad mer han kan tänkas komma att bjuda på senare. To mig, du kommer inte palla leva i rädsla. Om du fortsätter att vara tillsammans med denna killen, så kanske ni kan klara er ett tag, utan incidenter som dethär.

Förr eller senare så kommer något liknande eller värre att hända. Du lär klara dig levande då också. Han kanske inte dödar dig. Men ja, sånt händer också. Men hur kul är det att leva ett liv där du blir misshandlad utav den person som ska älska dig och som du själv älskar?

Det spelar ingen roll vad han än säger. Du kan inte acceptera sånthär. Det är nolltolerans. Berätta för honom hur rädd du blev, att du fortfarande är rädd. Sen avslutar du det du har med honom. Eller fortsätter, men ja.. då får du dela med dig utav det som hänt till dina vänner och nära o kära, för du får absolut inte hålla tyst om det som han gjort.

Då har du redan intagit rollen som den "misshandlade kvinnan". Och då har du redan börjat att skydda honom. Utan berätta, och be dem om råd, dela med dig, inte snacka skit bakom hans rygg, utan dethär ska du göra för din egna säkerhetsskull. Så att om något i framtiden skulle hända (om du väljer att fortsätta vara med honom) så känner andra till eran situation, erat förhållande och hans temprament.

Lycka till!


   
SvaraCitera

ge han en andra chans, men händer det igen så hejdå! ibland kan man va på sjukt dåligt humör och råkar bli mycket aggresivare än man menat, dessutom så betedde du dej typ asjobbigt. Klart att han blev lite arg, men som sagt händer det igen så dumpa honom [smile]


   
SvaraCitera

casanra:

dessutom så betedde du dej typ asjobbigt

Hur asjobbig tjejen än är så finns det inga ursäkter om man tar till fysiskt våld[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Har han visat tecken på aggrisivitet förut?

Nej, inte på det sättet att han "tagit i mig" eller på annat sätt fysiskt skadat mig.. men jag minns en gång när vi grälade.. (rätt länge sen.. minns inte direkt.. men kanske 2 mån sen..) så blev jag lite rädd, eller rädd är kanske inte rätt ord. men det var något med hans ögon den gången. Han såg så arg ut i ögonen så jag blev väl kanske mest rädd för det.


   
SvaraCitera

Blargy:

Hur asjobbig tjejen än är så finns det inga ursäkter om man tar till fysiskt våld

nej det har jag inte sagt, men han kanske bara hade en riktigt dålig dag! han är värd en andra chans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske jag överdrev lite i mitt förr inlägg. Han behöver ju inte vara en galen, misshandlare för att han tog tag i ditt hår.. oich din arm.

Men att ha gjorde det visar på att han inte är den som motsäger sig att ta till med sin fysiska överlägsenhet, när han brusar upp. Vilket kan vara farligt.

Och eftersom att du är rädd, så tycker jag att du ska ta det på allvar. Om du behöver ställa dig själv eller oss frågan om han skulle kunna göra det igen, eller om din rädsla eller tveksamhet är berättigad, då tror jag att den är det...

Tyväär.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Och eftersom att du är rädd, så tycker jag att du ska ta det på allvar.

Joo, det är just det som skrämmer mig lite också. Efter att jag hade pratat med honom och han lovade att aldrig göra det igen osv. Så kände jag ändå inte som om allt var uträtt, eller jag kunde helt enkelt inte släppa det. Har typ vaknat mitt i natten några gånger och haft sån ångest över det som hände, och hur han kunde göra det, och om han är kapabel till att göra det fler gånger..


   
SvaraCitera

lintutyttö:

om han är kapabel till att göra det fler gånger..

jag tror tyvärr att oddsen talar för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blargy:

jag tror tyvärr att oddsen talar för

Det är det jag är mest rädd för också, Jag kan förlåta honom denhär gången. Det handlar inte om det, men om det skulle ske något liknande igen så vet jag inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lintutyttö:

Efter att jag hade pratat med honom och han lovade att aldrig göra det igen osv.

Ja men så säger ju alla som slår, missbrukar, stjäl, är otrogna etc. När de blir "påkommna". De kanske själva tror att de aldrig mera ska göra om det, han kanske inte ens ville göra det som han gjorde, utan han blev så arg att han inte kunde heja sig själv.

Men det är just det som är farligt. Ni kommer ju faktsikt att bråka och vara oense flera gånger framöver. Och ska du då behöva vara rädd för att stå på dig och säga vad du tycker, eller visa vad du känner, för att han "kanske skulle kunna göra om det igen". Eller värre, kanske slå dig ordentligt?

Alltså, det är inte sunt eller friskt. Du ska inte behöva leva i den ovissheten och rädslan. Kanske om ett par månader till så har du glömt bort dethär, eller du kommer inte att tänka eller känna det som du idag gör för det som hänt.

Men sen en dag, när ni bråkar, kanske har ni druckit, och ni börjar att tjaffsa...

Det är närmare än du tror... Vad händer då? Kanske samma sak?
Ne men jag tror du ser hur jag kopplar allting, kanske bara för mina egna erfarenheter. Men om jag var i din situation idagsläget, så skulle jag DUMPAT.

lintutyttö:

och hur han kunde göra det, och om han är kapabel till att göra det fler gånger..

Svaret är ja.


   
SvaraCitera