Forumet - Våldtäkt

Våldtäkt

507 0 23
Hejsan! I sommmar ska jag medverka i en film där min karaktär kommer bli våldtagen av en utav sina vänner. Att visa fruktansvärd skräck är något jag förstår att jag kommer göra, men jag skulle behöva hjälp med annat som pågår i huvudet när en sådan fruktansvärd sak händer. Om det är någon här som har varit med om en liknande situation som skulle kunna tänka sig att kanske dela med sig av detta i ett privat mail skulle jag upskatta det väldigt mycket. Jag vill verkligen porträttera denna händelse på ett så bra sätt som möjligt och få de som ser filmen att bli illa berörda av det.

Om någon känner att de skulle kunna göra detta för mig kan ni maila till hannachri@hotmail.se. Du kan göra det helt anonymt och det är självklart endast jag som kommer läsa vad som skrivs.

Tack på förhand

Spana också in:

iSTEAMY16:

Har inte blivit våldtagen och känner ingen som blivit det.
Vad är det för film? Är det en "amatör-film" eller en film som kommer visas på bio??

Tråden känns en aning för seriös för att det skulle röra sig om en amatörfilm.. [rolleyes][confused]
iSTEAMY16:

O då frågar man folk på UM??

Jag ville höra 'upplevelser' från betydligt mer än en person och ingen som jag känner har varit med om det. Därför kände jag att ungdomar.se kunde vara ett bra ställe eftersom det känns som ett forum där man oftast får seriösa svar. Har du tips på något annat jag hade kunnat göra för att få kontakt med människor som har varit med om det så får du gärna dela med dig av det? :)
hannachri:

ungdomar.se kunde vara ett bra ställe eftersom det känns som ett forum där man oftast får seriösa svar

[wink] var lite lustigt att läsa, men absolut kanske det kan verka så.

Skämt åsido. Jag har två upplevelser, men ärligt talat vet jag inte om jag kan ikläda dem i ord. Det är förnedrande bortom allt förnuft, en förnedring man nog inte kan visa genom skådespel om man inte upplevt den.
Ingemarsdotter:

en förnedring man nog inte kan visa genom skådespel om man inte upplevt den.

Det förstår jag att det är omöjligt. Men det är just därför jag vill göra det så bra som man bara kan utan att själv ha varit med om det. Jag vill att det ska beröra folk och inte bara verka som halvdant skådespeleri med en tjej som bara skriker allt vad hon kan, för det finns så fruktansvärt mycket känslor i en sådan här händelse kan jag tänka mig. Det kommer garanterat bli en väldigt stor utmaning.
S3ON:

Det är möjligt.

Jo, det är det.

hannachri:

Därför kände jag att ungdomar.se kunde vara ett bra ställe eftersom det känns som ett forum där man oftast får seriösa svar.

Inte alla som ger seriösa svar men givetvis finns det dom som ger det.
Du kan inte fråga polisen om dom kan kontakta ett våldtäktsoffer? Du kanske kan få en intervju med den personen.