Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkt


Ämnesstartare

Vad tycker ni om våldtäkt? Vill inte att man ska rösta om en ska vara oseriös. Själv tycker jag att våldtäkt är ett utav det värsta och vidrigaste brotten som finns, tror inte jag behöver klargöra om varför jag tycker så.

ps: ni som röstar något annat än "vidrigaste som finns" får gärna förklara varför.


   
Citera
Kudhos

vanligtjej: Vidrigaste som finns.

it's up there.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inte så mycket att säga/Vidrigaste som finns tycker jag nästan är samma sak, sjukt vidrigt är det iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att svensk lag bör ändras så att våldtäkt enbart är det som gemene föreställer att en våldtäkt är. Väldigt konstigt när ett lands lag inte överensstämmer med landets rättsuppfattning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker det är det vidrigaste som finns och sjukt obehagligt
och jag läste att den tjejen i tidningen idag kan man få väldigt kraftiga reaktioner med att hata sig själv, vilja dö, känna sig smutsig , skämmas, skada sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konstig fråga.
"Vad tycker du om mord?" 
"Kan vara okej ibland om den som blev mördad inte skrek tillräckligt högt för hen kanske ville bli mördad."
fruktansvärt logiskt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du ett troll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

även så att man pratar för lite om det, och ofta skuldbelägger offret, när det ofta inte fanns något hon kunde gjort annorlunda. man kanske skäms och låtsas som inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter:
Konstig fråga.
"Vad tycker du om mord?" 
"Kan vara okej ibland om den som blev mördad inte skrek tillräckligt högt för hen kanske ville bli mördad."
fruktansvärt logiskt...

Vad menar du nu?


   
SvaraCitera

vanligtjej: Vidrigaste som finns

Ofc.
Åtminstone när det kommer till vad det värsta är som man kan göra mot en annan person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

våldtäcksoffret kanske kom ifrån en dålig familj och tyckte det va skönt att någon bryr sig. men efter ett tag visar det sig att något inte stämmer. 
men hon ville först inte tro på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanligtjej:

Vad menar du nu?

Att är man minsta lilla normal är det helt självklart att våldtäkt är fruktansvärt fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen ställer sig och försvarar en mördare i rätten med argument att den mördade kanske ville dö, men det funkar tydligen med våldtäkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldtäkt är aldrig okej. Blir arg på den personen som röstat för att det är okej ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våldtäkt är aldrig okej


   
SvaraCitera