Aviseringar
Rensa alla

våldtäkt ..


Ämnesstartare

Behöver massor utav hjälp och förslag! Vi ska ha en diskussion om våldtäkt. Ex hur ska man förhindra våldtäkt, vad tänker våldtäktsmännen, varför gör dom det, hur känner den utsatte m.m .

Vet att det är ett känsligt ämne men skulle behöva massa förslag och åsikter !


   
Citera
Ämnesstartare

Man skulle kunna sätta stålkallingar på alla tills de tagit ett könskörkort.Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Man skulle kunna sätta stålkallingar på alla tills de tagit ett könskörkort.Tumme upp

hahah precis!!


   
SvaraCitera

regel 1 för diskussionen: sätt ett skott i pannan på de som säger att det är tjejens fel för att hon är klädd på ett visst sätt och beter sig på ett visst sätt om indikerar "DET ÄR OKEJ ATT VÅLDFÖRA SIG PÅ MIG SEXUELLT".

skoja, men argumentera emot dem med att NEJ, det har faktiskt att göra med synen man har på kvinnan; att hon ska vara på ett visst sätt annars är hon billig och förtjänar att bli våldtagen/förtjänar inte att bli respekterad. dessutom ska hon alltid vara tillgänglig för mannens sexuella behov, det går att applicera på majoriteten av våldtäkterna som utförs av någon brottsoffret i fråga känner (partner, vänner, andra närstående etc).

att motarbeta dessa synsätt är ett litet steg i rätt riktning.

vad våldtäktsmannen tänker/känner i stunden vet jag inte. något har gått riktigt snett i alla fall om man inte kan ta ett nej och tycker sig ha rätten att våldföra sig på någon annans kropp emot deras vilja. en våldtäktsman kan vara vem som helst, inte bara en galning i skogen som sedan mördar en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här sägs sanningen av en kulturberikare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
regel 1 för diskussionen: sätt ett skott i pannan på de som säger att det är tjejens fel för att hon är klädd på ett visst sätt och beter sig på ett visst sätt om indikerar "DET ÄR OKEJ ATT VÅLDFÖRA SIG PÅ MIG SEXUELLT".

skoja, men argumentera emot dem med att NEJ, det har faktiskt att göra med synen man har på kvinnan; att hon ska vara på ett visst sätt annars är hon billig och förtjänar att bli våldtagen/förtjänar inte att bli respekterad. dessutom ska hon alltid vara tillgänglig för mannens sexuella behov, det går att applicera på majoriteten av våldtäkterna som utförs av någon brottsoffret i fråga känner (partner, vänner, andra närstående etc).

att motarbeta dessa synsätt är ett litet steg i rätt riktning.

vad våldtäktsmannen tänker/känner i stunden vet jag inte. något har gått riktigt snett i alla fall om man inte kan ta ett nej och tycker sig ha rätten att våldföra sig på någon annans kropp emot deras vilja. en våldtäktsman kan vara vem som helst, inte bara en galning i skogen som sedan mördar en.

tack ! håller med dig ! 


   
SvaraCitera

m3d3a: Ex hur ska man förhindra våldtäkt

uppfostra sina barn, särskilt de av hankön då män står för majoriteten av alla våldtäkter.

diskutera våldtäkter och dylikt mer i skolan är nog också en typiskt bra grej, eftersom inte alla föräldrar har vett nog att uppfostra sina barn till sunda värderingar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speciellt inte religiösa föräldrar.


   
SvaraCitera

Patrick:
Speciellt inte religiösa föräldrar.

tvek på den faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tvek på den faktiskt.

Beror på, iofs.

Islam bör man dock vara uppmärksam på.


   
SvaraCitera

Sover

Patrick:

Beror på, iofs.

Islam bör man dock vara uppmärksam på.


   
SvaraCitera
time
 time

Patrick:

Beror på, iofs.

Islam bör man dock vara uppmärksam på.

Är det fysiskt omöjligt för dig att ta dig igenom en enda tråd utan att kränka någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koranen är ju en en bok/partiprogram som förespråkar pedofili.


   
SvaraCitera

m3d3a: tack ! håller med dig !

här har du den efterblivna synen personifierad. skuldbeläggning av tjejer för att rättfärdiga brottslingarnas handlingar, där man samtidigt förolämpar alla av hankön genom att säga att de är som djur som inte kan kontrollera sig själva.

det intressanta i frågan är VARFÖR vill man försvara dessa brottslingar och deras handlingar? är det för att man själv har samma syn och då dessutom själv skulle kunna våldta en tjej och sedan rättfärdiga det för sig själv?

fyfan

Patrick:
Här sägs sanningen av en kulturberikare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Är det fysiskt omöjligt för dig att ta dig igenom en enda tråd utan att kränka någon?

På vilket sätt har jag kränkt någon?

Det är för mig inget märkligt med att visa uppmärksamhet mot en grupp människor som tror på en bok som Koranen eller Gamla Testamentet. Eller till och med Bibeln. Om man tror på övernaturliga väsen är man vidskeplig. Alltså är alla religiösa vidskepliga. Vidskeplighet är livsfarligt. Kvinnor mördas utifrån vidskepliga skäl. I Ryssland våldtar man homosexuella av vidskepliga skäl. Man bör alltid vara uppmärksam på människor som tror utan bevis.

Förresten: Har du sett Uppdrag Gransknings dokumentär? Flera imamer i Sverige förespråkar misshandel av kvinnor och anser att kvinnan ska ha sex då mannen vill det. Kvinnan får heller inte anmäla mannen. Det är sånt strunt som förspråkas och florerar i många stora moskéer i sverige. Är det kränkande att hävda detta? Det är ju sant.

EDIT: Okej, jag håller med om att det var fel att säga ''alla religiösa''. Eftersom det finns många religiösa som är sekulariserade, som ex svenska kyrkan.


   
SvaraCitera