Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkt eller inte


Ämnesstartare

Hejsan jag behöver få reda på om jag har blivit våldtagen eller inte. För jag ver liksom inte om det räknas. Så här är min historia. Igår var jag på en fest där vi först förkrökade. Som vanligt blev jag ilurad sprit av mina vänner. Men senare när vi kom på festen körde vi vodkapong (grupptryck) men jag ville egentligen inte men kände inte för att mesa liksom. Alla sitter ju och snackar skit om en annars. Senare gick jag upp på ett rum med en tjej och två killar. Tjejen och killen lämnade rummet och det var bara en kille kvar. Då hade jag verkligen ingen kontroll över mig själv. Jag kunde knappt stå upp. Han började strula med mig och jag tänkte jag känner ju ändå han halvt så det blir liksom inga problem med detta. Men jag tänkte ju mig inte för då. Han började ta min hand mot hans kuk och jag flytta den hela tiden. Men han drog tillbaka min hand. Folk kom in och avbröt hela tiden. Men då hade vi på våra kläder och jag kunde knappt göra mig förståd. Då trodde jag liksom inte att något dåligt skulle hända. Jag fick iallafall ut att jag ville fortfarande vara oskuld efter denna festen. Han började sen lyfta mig över han. Men jag försökte smått gå där ifrån. (Jag har benskörhet och bryter mina armar och ben en gång i veckan så har ingen styrka för fem öre). Men då tryckte han in sin kuk i mig. Tillslut kom jag där ifrån. För jag bad han hur många gånger som helt att vi skulle gå ner för jag ville inte. Jag sa ju innan att jag inte ville ha sex så förstår inte varför han fortsätter. Denna killen skriver även med en av mina vänner och det är ännu en orsak att jag inte ville. Sen har jag känslor för någon annan. Jag har läst att det räknad somvåldtäkt om jag är berusad osv. Vad tycker ni?


   
Citera

Duvethondär: men jag ville egentligen inte men kände inte för att mesa liksom. Alla sitter ju och snackar skit om en annars.

Du behöver mer karaktär gällande alkoholen, skit i om folk snackar skit eller hetsar, var bestämd och obeveklig och gör bara vad du själv vill göra.

Duvethondär: Jag sa ju innan att jag inte ville ha sex

Då är det nog  per definition våldtäkt, vad känner du kring händelsen i efterhand?


   
SvaraCitera

du ville inte då äre våldtäkt utan tvekan, kontakta polis om du orkar


   
SvaraCitera

Ja, det är våldtäkt. 


   
SvaraCitera

ingen tvekan om att det är våldtäkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl:
ingen tvekan om att det är våldtäkt


sephir:
Ja, det är våldtäkt. 

The one above all:
du ville inte då äre våldtäkt utan tvekan, kontakta polis om du orkar

Känns bara jobbigt att anmäla när min kompis skriver med han.Mina vänner skyller ju på mig för att jag inte sa nånting och säger att det inte är någon våldtäckt. Själv tycker ju jag att det är ingen tvekan om att han våldtog mig


   
SvaraCitera

Duvethondär:
Känns bara jobbigt att anmäla när min kompis skriver med han. 

Anmäl ändå. Våldtäkter är allvarliga, minst sagt.


   
SvaraCitera

Duvethondär: Mina vänner skyller ju på mig för att jag inte sa nånting

Duvethondär: Jag sa ju innan att jag inte ville ha sex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Nu blev det lite fel. Jag har sagt till dom att jag sagt nej. Men det lyssnar inte på mig och typ säger " om du skulle sagt nej hade han inte gjort det" men han gjorde ju det ändå


   
SvaraCitera

Duvethondär: Nu blev det lite fel. Jag har sagt till dom att jag sagt nej. Men det lyssnar inte på mig och typ säger " om du skulle sagt nej hade han inte gjort det" men han gjorde ju det ändå

Ok, då är de arslen, ignorera dem och gör vad du känner är rätt


   
SvaraCitera

riktigt vidrigt av dem att hålla honom om ryggen. har de ens försökt se saken ur ditt perspektiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Ok, då är de arslen, ignorera dem och gör vad du känner är rätt

Ja de är faktiskt riktiga arslen. De sitter och säger att allt är mitt fel för jag drack. Men bara för att man dricker alkohol ska inte det betyda att jag vill ha sex med han eller att man ska bli utnyttjad osv. 


   
SvaraCitera

Duvethondär:

Ja de är faktiskt riktiga arslen. De sitter och säger att allt är mitt fel för jag drack. Men bara för att man dricker alkohol ska inte det betyda att jag vill ha sex med han eller att man ska bli utnyttjad osv. 

Det är inte ditt fel någonstans, låt inte någon få dig att tro det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sephir:

Det är inte ditt fel någonstans, låt inte någon få dig att tro det.

Tack så mycket. Är mest orolig för att jag går inte på piller och Apoteket är stängt. Sen att förlora oskulden på en våldtäck är inte nice


   
SvaraCitera

Japp, det är en våldtäkt. Tycker att du ska anmäla!


   
SvaraCitera