Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkt eller inte


Definitivt våldtäkt, men jag vet inte hur lönt det är att anmäla. Finns det någon som kan intyga att du inte ville, och visade det? Annars verkar det som om ord kommer att stå mot ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Japp, det är en våldtäkt. Tycker att du ska anmäla!

Ruttenfisk:
Definitivt våldtäkt, men jag vet inte hur lönt det är att anmäla. Finns det någon som kan intyga att du inte ville, och visade det? Annars verkar det som om ord kommer att stå mot ord.

Lite jobbigt bara. För att där är ju ingen som kan intyga eller vittna mot han. Isåfall bara att jag var riktigt full


   
SvaraCitera

Det är våldtäkt. Han borde anmälas. Det är helt sjukt att han kan bli frikänd just för att ord står mot ord, men förhoppningsvis får han en tankeställare och om han har något samvete alls mår han i alla fall lite dåligt över det han har gjort och gör förhoppningsvis inte om det.

Dina vänner är verkligen inte schyssta, först hetsar dig till att dricka (även om det är tråkigt att du inte känner att du orkar stå emot) och sen säger att det är ditt fel för att du var full. Dessutom ska det inte spela någon roll, bara för att du var full ska du inte bli tvingad till sex. Jag tycker att det är så konstigt att andra tjejer ofta tar killarnas parti i det här. Vad hade de tyckt om det hade varit de själva som blivit utsatta. Nästa gång kanske han eller någon annan gör det mot någon av dem. Kanske han gör det mot henne han skriver till. Hur känns det då för henne/dem när de anklagar dig, sin egen kompis för att ljuga.


   
SvaraCitera

NellieBell:
Det är våldtäkt. Han borde anmälas. Det är helt sjukt att han kan bli frikänd just för att ord står mot ord, men förhoppningsvis får han en tankeställare och om han har något samvete alls mår han i alla fall lite dåligt över det han har gjort och gör förhoppningsvis inte om det.

Å andra sidan, om man faktiskt skulle kunna bli dömd när ord står mot ord och det saknas objektiv bevisning, så skulle man ju kunna få vem som helst dömd. 


   
SvaraCitera

Duvethondär:

Lite jobbigt bara. För att där är ju ingen som kan intyga eller vittna mot han. Isåfall bara att jag var riktigt full

känn ingen press att anmäla. det viktiga är att du kan hantera detta, ej tar på dig skulden och får stöttning av andra.

ni som hetsar anmälan vill nog väl men det är inget krav att anmäla och kan vara en jobbig process. har man blivit utsatt för övergrepp är skuldkänslor och moraliska förpliktelser det sista man behöver. och han kommer som sagt inte att bli fälld. så jag undrar typ vad fan ni håller på med.

ställ inte förövaren i centrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog steget och skrev till personen. Om hur jag kände osv


   
SvaraCitera

hadde han som våld tog rökt nått 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta:
hadde han som våld tog rökt nått 

kolla inte personen i ögonen direkt


   
SvaraCitera

Duvethondär:


Känns bara jobbigt att anmäla när min kompis skriver med han.Mina vänner skyller ju på mig för att jag inte sa nånting och säger att det inte är någon våldtäckt. Själv tycker ju jag att det är ingen tvekan om att han våldtog mig

"Vänner"


   
SvaraCitera
time
 time

Hur har det gått för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Hur har det gått för dig?

Mycket dåligt


   
SvaraCitera
time
 time

Duvethondär:

Mycket dåligt

Ledsen Du får berätta om du vill! 


   
SvaraCitera