Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkt och invandring


Ämnesstartare

Så, invandrares påstådda benägenhet att våldta svenska kvinnor verkar vara ett populärt argument emot invandring av sverigedemokrater och andra invandringsmotståndare.

Deras bristande engagemang i att hjälpa kvinnor som blivit våldtagna eller försöka förhindra våldtäkter på annat vis än att minska invandringen antyder lite att det rör sig mindre om genuin oro för kvinnors säkerhet än om motvilja mot invandring.

Upplever du, svenska tjej, ett problem med att du eller dina kvinnliga vänner ofta blir våldtagna av utlandsfödda män? Skulle du uppleva våldtäkt som ett mindre potentiellt hot om alla män i Sverige var födda här och hade släkt född här? Tror du att personer som vill stoppa invandringen med hänvisning till detta är genuint engagerade i din säkerhet?


   
Citera
Ämnesstartare

nej, på alla frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Upplever du, svenska tjej, ett problem med att du eller dina kvinnliga vänner ofta blir våldtagna av utlandsfödda män?

Nwepp
Ironi: Vet bara en tjej i min närhet(eller på den tiden det begav sig...) som blivit våldtagen. Hon blev det av en rasse. [y]

mediakatt:

Skulle du uppleva våldtäkt som ett mindre potentiellt hot om alla män i Sverige var födda här och hade släkt född här?

Nwepp

mediakatt:

Tror du att personer som vill stoppa invandringen med hänvisning till detta är genuint engagerade i din säkerhet?

Nwepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Så, invandrares påstådda benägenhet att våldta svenska kvinnor verkar vara ett populärt argument emot invandring av sverigedemokrater och andra invandringsmotståndare.

Lågvattenargument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej
nej
nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Också nej på alla frågor.


   
SvaraCitera

då det brukar vara män i ens närhet som är skyldiga är jag mer rädd för män i min närhet än invandrare i sig[sad]

Dold text: är iofs ej rädd alls så atte[cool]

FÖRBJUD MÄN

Dold text: nä ska ej förstöra din tråd mer[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

, svenska tjej, ett problem med att du eller dina kvinnliga vänner ofta blir våldtagna av utlandsfödda män?

ja =) blir ofta våldtagen av muslimer =)

mediakatt:

Skulle du uppleva våldtäkt som ett mindre potentiellt hot om alla män i Sverige var födda här och hade släkt född här?

ja !

mediakatt:

Tror du att personer som vill stoppa invandringen med hänvisning till detta är genuint engagerade i din säkerhet?

ja mindre invandering= mindre våldtäckt =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra tråd! 🙂

Förövrigt tror jag det var Karl Marx som länkade en rapport här nån gång som kommit fram till att norrlänningar är den mest våldtäktsbenägna folkgruppen i Sverige, passa er för dem!


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

norrlänningar är den mest våldtäktsbenägna folkgruppen i Sverige, passa er för dem!

stackarna, de får väl inte ligga annars[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

då det brukar vara män i ens närhet som är skyldiga är jag mer rädd för män i min närhet än invandrare i sig

Vet. Gillar när folk hävdar att invandrare står för nästan alla överfallsvåldtäkter. Liksom, jaha, tack svenska män för att ni bara våldtar kvinnor ni känner. Det är mycket bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:

norrlänningar är den mest våldtäktsbenägna folkgruppen i Sverige

Kan ju vara så enkelt att andelsen etniska svenskar är större i norrland, och svenskar är mer benägna att anmäla än etniska minoriteter, vilket får det att se ut som att norrland har fler våldtäkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Kan ju vara så enkelt att andelsen etniska svenskar är större i norrland, och svenskar är mer benägna att anmäla än etniska minoriteter, vilket får det att se ut som att norrland har fler våldtäkter.

Ja, låter som en hyfsat logisk förklaring. Jag tror inte norrlänningar är tokiga våldtäktsmän ifall det framstod så. [crazy]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Vet. Gillar när folk hävdar att invandrare står för nästan alla överfallsvåldtäkter. Liksom, jaha, tack svenska män för att ni bara våldtar kvinnor ni känner. Det är mycket bättre!

eller hur... på sätt och vis är det väl nästan ännu värre att bli våldtagen av någon man känner och kanske till och med tycker om...

vet om 2 tjejer som blivit våldtagna, den ena av en svensk, den andra av en icke-svensk. I båda fallen tror jag att de hade någon form av relation till varandra (alltså inte var tillsammans, men kände varandra/var bekanta). jag vet inte så mycket om det som begicks av icke-svensken, men jag tror inte att det innehöll något våld. Tjejen som blev våldtagen av svensken fick dock tänder utslagna, dessutom skedde det utomhus på hösten.
Så uppenbarligen kan man vara väldigt rubbad som svensk också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

eller hur... på sätt och vis är det väl nästan ännu värre att bli våldtagen av någon man känner och kanske till och med tycker om...

Har inte blivit våldtagen av någon, men att bli överfallsvåldtagen av något random borde ju vara bättre i och med att man i mindre utsträckning riskerar att bli skuldbelagd och misstrodd av omgivningen. Känns även som att man lär bli extremt misstänksam mot alla man känner om någon man litat på och tyckt om våldtar en.


   
SvaraCitera