Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkt - Vad gör du åt det?


Ämnesstartare

Som rubriken leder, vad gör man åt det som vanlig person utan makt inom polis eller regeringen.

Hur förebygger man detta? 

Var snäll och ange ditt åldern, kön och din åsikt!!! 

Allvarliga svar! 


   
Citera

1. Våldta inte själv. 


   
SvaraCitera
mynona

Vad kan man göra för att förebygga, annat än att inte delta i destruktiva normer och undvika att båda utföra eller utsättas för brottet ifråga


   
SvaraCitera

Försöka resonera eller slå folk till sans, vettig kvinnosyn och något slags förståelse för konsekvenser.


   
SvaraCitera

Ja män kan också våldtas men det är ett i omfattning mindre problem.


   
SvaraCitera

Jag är 21 och man.


   
SvaraCitera

Identitet: Hur förebygger man detta?

finns inget riktigt svar här, en vet ju inte riktigt vad som fungerar. Jag ser iaf till att det pratas om (både genom fb, andra sociala medier och med människor face to face), det är en viktig fråga att ta upp som att folk förstår att det inte är okej oavsett hur kvinnan eller mannen är klädd eller hur full hen är osv. Jag jobbar också för amnesty international så samlar in underskrifter för att sätta press på regeringar och liknande.

kvinna, 18 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:
1. Våldta inte själv. 

Våldta inte själv! 
kan du komma med något bättre än så? tack


   
SvaraCitera

Identitet: kan du komma med något bättre än så?

Nej. Visst, träffar jag en människa som aktivt tycker våldtäkt är okej så kommer jag ju givetvis försöka övertyga människan om det motsatta, men vad finns det annat att göra? Har inte riktigt engagemang nog att springa runt i självlysande väst med ficklampa och jaga potentiella våldtäksmän. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

till att börja med bör det språkas om. för att på försöka få personer att inte välja en vidrig norm utan istället välja en mer human människosyn. lite hederligt spö går även fin fint som nödlösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

finns inget riktigt svar här, en vet ju inte riktigt vad som fungerar. Jag ser iaf till att det pratas om (både genom fb, andra sociala medier och med människor face to face), det är en viktig fråga att ta upp som att folk förstår att det inte är okej oavsett hur kvinnan eller mannen är klädd eller hur full hen är osv. Jag jobbar också för amnesty international så samlar in underskrifter för att sätta press på regeringar och liknande. 

Tack för ditt svar. klädsel eller tillståndet på personen ska inte vara en anledning till en ''bra'' ursäkt/orsak för att våldta någon!!!!  men det finns mer än 100 olika fall däri  många människor blir anmälda för våldtäkt och tyvärr finns många som utnyttjar denna domen för att förstöra en annans människans liv .  många lär bli/ blir idag besvikna på Sveriges Domstol och dess rättegångar men rättvisan skapas inte eller BORDE inte skapas med känslor utan från en neutral person som bara följer fakta och inte på stackars flicka/kvinnan! sådana tankar är helt fel!   


   
SvaraCitera

Som flera ovan redan skrivit så handlar det mycket om att försöka ändra samhällsstrukturen och folks tankesätt. Det är så många små orättvisor och knasiga åsikter man kanske tror inte är bidragande faktorer men som i själva verket är det. Sedan kan man ju vara nattvandrare med gul väst också, sådana behövs det alltid fler av. Skaffar jag barn ska jag absolut nattvandra när de börjar gå ut just för att jag själv litar på att det ska finns vettiga människor som kan hjälpa mina barn när jag inte är där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Som flera ovan redan skrivit så handlar det mycket om att försöka ändra samhällsstrukturen och folks tankesätt. Det är så många små orättvisor och knasiga åsikter man kanske tror inte är bidragande faktorer men som i själva verket är det. Sedan kan man ju vara nattvandrare med gul väst också, sådana behövs det alltid fler av. Skaffar jag barn ska jag absolut nattvandra när de börjar gå ut just för att jag själv litar på att det ska finns vettiga människor som kan hjälpa mina barn när jag inte är där.

Vem är du ? och hur gammal är du? :O


   
SvaraCitera

Identitet:

Vem är du ? och hur gammal är du? :O

vadå vem är jag? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vadå vem är jag? :S

Användarnamn: isolanamn:åldern:


   
SvaraCitera