Aviseringar
Rensa alla

Våldtäkter & utmanande klädsel


Ämnesstartare

När det gäller våldtäkter är det ofta offret som hamnar i fokus. Det är helt rätt men detta får oss också att bli blinda och stirra på en enda punkt. men varför? Det bör inte bara vara offret som allt fokus ligger på men dessvärre är det så idag. Ingen pratar om att kvinnorna klär sig väldigt utmanande dagens samhälle. Även en kille som inte har en tanke på att utföra en våldtäkt får plötsligt detta när man ser en del kvinnor på stan.

Detta skylls sedan på männen osv, men ingen tänker på hur kvinnor faktiskt klär sig idag. Till och med jättegamla gubbar vrider på nacken för att se hur dessa kvinnor klär sig. Det är en känslig fråga men så är det alltid när det kommer till att kritisera invandringen eller kvinnor. Idag diskuterar vi hela tiden männen - debatter om hur män styr, får högre lön, ochsåvidare. Så länge man ifrågasätter män tycks det vara en bra debatt. Vi har stirrat oss blinda på en punkt.

Kan jag klä mig hur jag vill? Om jag går ut i kalsonger på ljusa dagen så skulle uppenbarligen alla skratta åt mig. Om en kvinna skulle gå ut i bikini på ljusa är det okej. Det måste finnas en gräns. Jag säger inte att alla män är djur. Men vem begår flest våldtäkter män eller kvinnor? Jo, män såklart.

Det kan ingen vettig människa förneka. Denna uppmärksamhet som sånna kvinnor kan också vara enormt farlig i trafiksituationer då män vänder sig om för att se dessa kvinnor. För vi tittar på dem. Ingen kan förneka detta.

Det bör finnas en gräns för hur kvinnor får klä sig. Samhället kan inte anpassas efter ett uråldrigt sätt att se på detta. Vi måste anpassa oss och ifrågasätta om kvinnors klädsel är lämplig.

edit: för er som inte klarar av att ta diskussionen - skriv inget i tråden!

ÄNDRAT 2010-11-15 23:11


   
Citera
Ämnesstartare

Trams det är att underskatta mannen att tro att alla män i princip blir våldtäktsmän så fort dom ser lite jävla hud, det är våldtäktsmännens fel och inte kvinnorna som klär sig "utmanande" är min åsikt som ivrig försvarare av det västerländska idealet där vi klär av kvinnan så mycket som möjligt istället för att kläda dom i biodlardräkter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skedde nog lika mycket våldtäkter i sverige då vi var klädda i jävla säckar på 1600-talet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Trams det är att underskatta mannen att tro att alla män i princip blir våldtäktsmän så fort dom ser lite jävla hud, det är våldtäktsmännens fel och inte kvinnorna som klär sig "utmanande" är min åsikt som ivrig försvarare av det västerländska idealet där vi klär av kvinnan så mycket som möjligt istället för att kläda dom i biodlardräkter

vad är trams?

Det är ju sant och du vet det själv. Du har uppenbarligen själv fått dessa tankar då du har sett brudar på stan'. Det är bara din vilja som gör att du inte våldtar dem. har du något bevis för att det skedde lika många våldtäkter på 1600-talet? Jag tror inte på det i allafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Även en kille som inte har en tanke på att utföra en våldtäkt får plötsligt detta när man ser en del kvinnor på stan.

Om man har någorlunda vett i skallen får man inte plötsligt denna tanken...

Patrick:

När det gäller våldtäkter är det ofta offret som hamnar i fokus. Det är helt rätt men detta får oss också att bli blinda och stirra på en enda punkt. men varför?

Och i flera fall har männen friats just för att kvinnan klätt sig utmanande och "visat att hon vill bli våldtagen" [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är så otroligt lustigt med er rasister som å ena sidan säger att invandrare är våldtäktsmän samtidigt som ni går runt och funderar på att våldta random tjejer på stan:

Patrick:

Ingen pratar om att kvinnorna klär sig väldigt utmanande dagens samhälle. Även en kille som inte har en tanke på att utföra en våldtäkt får plötsligt detta när man ser en del kvinnor på stan.


   
SvaraCitera

Patrick:

Det bör finnas en gräns för hur kvinnor får klä sig. Samhället kan inte anpassas efter ett uråldrigt sätt att se på detta. Vi måste anpassa oss och ifrågasätta om kvinnors klädsel är lämplig.

JA! DET ÄR RÄTT! ALLA SKA GÅ MED BURKA!

Seriöst, ditt resonemang är förjävligt. Varför fan ska man ha lag på hur man får klä sig. Att klä sig i något man själv känner sig fin i ger fan inte män rätt att ta sig friheten till att våldta en?

Mansgris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

vad är trams?

Alltihop, sexistisk skit, om man en man våldtas så frågar dom ta mej fan inte om han bor shorts och hade ett jävla linne som exponerades hans biceps eller whatever.

Patrick:

Det är ju sant och du vet det själv. Du har uppenbarligen själv fått dessa tankar då du har sett brudar på stan'.

Hur tänker du nu?

Patrick:

har du något bevis för att det skedde lika många våldtäkter på 1600-talet? Jag tror inte på det i allafall.

Det kan du ju räkna med, det skedde förmodligen fler, tror du allvarligt talat att det skedde färre?


   
SvaraCitera
Nollan

Patrick:

Om en kvinna skulle gå ut i bikini på ljusa är det okej.

haha som om ingen skulle kolla snett ifall någon gick i endast bikini på stan[rolleyes]

förövrigt, det ligger inte i kläderna.
Och om det nu är pga hur tjejer klär sig, vad är ursäkten för dom som blir våldtagna fast dom faktiskt inte klätt sig utmanande alls då ?
är dom som våldtar "såna" tjejer sjuka i huvudet och resten har bara blivit teasade av offret själv att våldta?

Att ursäkta våldtäkter med tjejers klädsel är de dummaste jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jag tycker det är så otroligt lustigt med er rasister som å ena sidan säger att invandrare är våldtäktsmän samtidigt som ni går runt och funderar på att våldta random tjejer på stan:

Kallar du mig rasist eller är det riktat mot någon annan?

Kouki:

Seriöst, ditt resonemang är förjävligt. Varför fan ska man ha lag på hur man får klä sig. Att klä sig i något man själv känner sig fin i ger fan inte män rätt att ta sig friheten till att våldta en?

Vad är förjävligt i mitt resonemang? Du har ju inget resonemang alls förutom att du ställer inbilliska frågor till mig istället för direkta åsikter. Jag har ALDRIG sagt att det ska finnas någon lag för detta.

dazed_and_confused:

Det kan du ju räkna med, det skedde förmodligen fler, tror du allvarligt talat att det skedde färre?

Dina spekulationer är inte guds sanna ord. med bevis menar jag något vetenskapligt belagt bevis som säger just detta. jag TROR att det är möjligt att det skedde färre. bland annat därför att befolkningsmängden inte var densamma i sverige på 1600-talet. googla och se om du hittar någon vetenskaplig rapport och sedan bifoga adressen dit pm till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Kallar du mig rasist eller är det riktat mot någon annan?

Ja. De som bölar om att de inte får kritisera invandringen brukar vara det. Tycker det är lustigt att de så ofta är samma personer som klagar på att lättklädda tjejer gör dem våldtäktssugna. Bara att kolla på Flashback-folket.


   
SvaraCitera

Patrick:

Jag har ALDRIG sagt att det ska finnas någon lag för detta.

Patrick:

Det bör finnas en gräns för hur kvinnor får klä sig. Samhället kan inte anpassas efter ett uråldrigt sätt att se på detta. Vi måste anpassa oss och ifrågasätta om kvinnors klädsel är lämplig.

Hur hade du tänkt få detta att ske annars? Ingen tänker låta sig dirigeras frivilligt från hur de klär sig i sådant de trivs med.

Samt hur fan kan det vara ett uråldrigt sätt att se på att folk ska få klä sig fritt? Det är relativt nytt. Och det existerar inte ens i vissa länder som t.ex. använder sig av Sharialagar. Så uråldrigt är fel benämning, det är snarare ett steg framåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

bland annat därför att befolkningsmängden inte var densamma i sverige på 1600-talet.

Och det säger väl ingenting om hur vanligt det var? [shake]
Om du har en by med 50 tjejer och 7 blir våldtagna så¨är det ju mycket vanligare än om det våldtas 75 tjejer i en ort med 5000 invånare även om det på pappret skett fler antal våldtäkter. Troll.

Patrick:

Dina spekulationer är inte guds sanna ord.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Ja. De som bölar om att de inte får kritisera invandringen brukar vara det. Tycker det är lustigt att de så ofta är samma personer som klagar på att lättklädda tjejer gör dem våldtäktssugna. Bara att kolla på Flashback-folket.

Jag varken läser eller är medlem på flashback. Varför? Därför att en del medlemmar där inte är riktigt hundra. Du är en av dessa löjliga politiskt korrekt-anhängare antar jag.

En person som inte vågar stå upp för sina åsikter, kritisera eller tänka annorlunda. Allt blir enkelt om man låter andra tänka åt sig själv. Det är aldrig fel att kritisera invandringenspolitiken och vet du varför?

Därför att det är en politiskt fråga, precis som vilken annan fråga som helst. Man är inte rasitisk för att man kritiserar integrationspolitiken. Inte alls. Slå upp ''rasism'' i ett lexikon och förstå att det är både demokratiskt och vettigt att våga kritisera. Att bli kallad rasist för att man ens vill diskutera frågan är fanimej skamligt och en skymf mot demokratin.

Jag har flera goda vänner som inte är född i sverige och jag har inget emot dem. Men jag har något emot invandringspolitiken. Skilj på sak och fråga och håll dig till trådens ämne istället för att hoppa på mig men massor av dumma påståenden.

dazed_and_confused:

Och det säger väl ingenting om hur vanligt det var?
Om du har en by med 50 tjejer och 7 blir våldtagna så¨är det ju mycket vanligare än om det våldtas 75 tjejer i en ort med 5000 invånare även om det på pappret skett fler antal våldtäkter. Troll.

Sluta spekulera. Ge mig vetenskapligt grundad fakta istället för att som lekman sitta och spekulera. ''Du är ett troll'' -åsikten verkar vara bestående för dig så fort man inte har samma åsikter som dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jag tycker det är så otroligt lustigt med er rasister som å ena sidan säger att invandrare är våldtäktsmän samtidigt som ni går runt och funderar på att våldta random tjejer på stan:

[love]

+1


   
SvaraCitera