Aviseringar
Rensa alla

Våldtagen


Imgood
Ämnesstartare

Det är ett dåligt exempel men bra at veta
Ni tjejer!
Vi säger att du har blivit våldtagen. du har berättat det för din kille. du är så ledsen. har svårt att komma över det. du tänker på det då och då. men du går ut med din kille. du är rädd at killarna ska hoppa på dig igen.
Du är ute med din kille. plötligt ser du de killarna som våltog dig. kommer du säga det till din kille? " det var de där killarna" eisf hur säger du det till din kille?


   
Citera
Åtta

Om jag nu vore en våldtagen tjej så skulle jag anmäla de där killarna, om jag nu vet vilka det är. [shake]


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Åtta:

Om jag nu vore en våldtagen tjej så skulle jag anmäla de där killarna, om jag nu vet vilka det är. [shake]

a men om man tänker på hämnd för at polisen gör egentligen inte något vettigt. och jag kan tänka mig att det känns väldigt jobbigt för en tjej. vi killar har svårt att komma över när ngn trakessera oss. tänk på en våldtagen tjej.!!


   
SvaraCitera
Åtta

Imgood:

a men om man tänker på hämnd för at polisen gör egentligen inte något vettigt.

Visserligen gör inte polisen någonting vettigt, men jag tror knappast att jag (som våldtagen tjej) helt plötsligt glömmer bort att jag blivit våldtagen bara för att våldtäktsmannen får stryk. Två fel blir inte ett rätt, vet du. [zzz]


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Åtta:

jag blivit våldtagen bara för att våldtäktsmannen får stryk. Två fel blir inte ett rätt, vet du. [zzz]

så ... var tydlig! vad e din reaktion när de går förbi dej??


   
SvaraCitera
Åtta

Imgood:

vad e din reaktion när de går förbi dej??

Jag har ingen aning, då jag aldrig blivit våldtagen och dessutom inte är tjej. Men jag antar att jag förmodligen skulle bli rädd och vilja gå därifrån. Däremot skulle jag inte bussa min pojkvän på dem (blev jag gruppvåldtagen?), då jag inte ser vad det skulle ge mig - förutom en trasig pojkvän.


   
SvaraCitera

Åtta:

Två fel blir inte ett rätt

Men två minus blir plus. [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

DeathOrGlory:

Men två minus blir plus. [wink]

Förvisso, men rätt och fel är inte plus och minus. Snarare booleaner. Två minus blir knappast någonting positivt. [no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

Förvisso, men rätt och fel är inte plus och minus.

Beror på tolkning. [no-no] Något som är rätt -> positivt -> plus. [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

DeathOrGlory:

rätt -> positivt

Är inte nödvändigtvis sant. Det kanske vore rätt av mig att bli dödad av polisen när jag försöker bomba någon regeringsbyggnad i protest mot FRA/Ipred och andra lustiga saker, men det är ju knappast någonting positivt. [no-no]

Rätt och fel ←→ sant och falsk. Alltså är de booleaner. [mad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Är inte nödvändigtvis sant.

DeathOrGlory:

Beror på tolkning. [no-no]


   
SvaraCitera

Tja, jag skulle vid det laget redan ha tagit reda på vilka personerna i fråga är, polisanmält dem och med viss sannolikhet också ha uppsökt deras hem för att slå dem sönder och samman med lämpligt tillhygge. Så att någon annan ska få komma med ytterligare hämnd åt mig känns lite överflödigt, faktiskt.


   
SvaraCitera

Imgood:

kommer du säga det till din kille?

hon hade fått pekat ut dem sen hade jag löst de på mitt sätt sen får hon anmäla dem så får de extra straff.[y]


   
SvaraCitera

Imgood:

" det var de där killarna"

har du våldtagit någon själv eller har du blivit våldtagen? [shake]


   
SvaraCitera

Jag hade nog kastat en kotte på dom [blush][blush]


   
SvaraCitera