Aviseringar
Rensa alla

Våldtagen


jag hade sagt till honom, men jag hade inte velat att han skulle göra något då han kan bli anmäld för det...(han hade nog däremot inte lyssnat på mig då han hade blivit totalt förbannad osh skogstokig på killarna) vi tjejer behöver inte ha våra killar som barnvakter. vi kan ta vara på oss själva, ens pojkvän behöver inte vara skyddsängel.

[ops]


   
SvaraCitera

lånade min kompis UM, unga gamla jag e en kille!![zzz]


   
SvaraCitera

skulle inte säga någonting utan skulle anmäla dom istället. våld löser ingenting. snarare tvärtom.


   
SvaraCitera

Hade helt klart anmält dom, man våldtar inte någon ostraffat. Annars bildas det nog lite av en ond cirkel om killen ska börja slåss med dom och hålla på.


   
SvaraCitera

Imgood:

Ni tjejer!

Jag är iofs kille. Men om din kille kan slåss så hade jag sagt det 😛 Bara typ "vi går en annan väg, det var dom där som våldtog mig". Men om du vet vilka det är - POLISANMÄL och skicka hooligans på dem för fan! " tål fan inte sådana människor


   
SvaraCitera

In Repair:

Bara typ "vi går en annan väg, det var dom där som våldtog mig".

tja, sådär hade jag gjort med


   
SvaraCitera

japp jag skulle sagt det så vi gemensamt kan banka skiten ur dem och se till så att de får ärr för livet. de ska inte kunna titta sig i spegeln utan att börja gråta! hehe


   
SvaraCitera

Nej, jag hade våldtagit tillbaks, brutalt


   
SvaraCitera

Imgood:

Du är ute med din kille. plötligt ser du de killarna som våltog dig. kommer du säga det till din kille? " det var de där killarna" eisf hur säger du det till din kille?

jag skulle säga det till honom, liksom det skulle slinka ut automatiskt. jag undrar verkligen vad min pojkvän skulle göra med honom då o.O
ohja, varför anmäde jag inte bara...


   
SvaraCitera

Åtta:

Om jag nu vore en våldtagen tjej så skulle jag anmäla de där killarna, om jag nu vet vilka det är.

mediakatt:

Tja, jag skulle vid det laget redan ha tagit reda på vilka personerna i fråga är, polisanmält dem och med viss sannolikhet också ha uppsökt deras hem för att slå dem sönder och samman med lämpligt tillhygge.

blir man våldtagen när man är väldigt full så är det inte alls lätt att anmäla. man kan ha svårt för att bli trodd och om man blir det, får killen kanske högst en månad i fängelset eller något.
sen drar det ner en att sitta framför en massa människor och berätta i detalj om vad som hände, sedan om killen som våldtog en protesterar emot och har sin egen historia är det inte så jävla lätt.
därför avskräcktes jag iallafall.


   
SvaraCitera

gethsemane:

blir man våldtagen när man är väldigt full så är det inte alls lätt att anmäla. man kan ha svårt för att bli trodd och om man blir det, får killen kanske högst en månad i fängelset eller något.

Jo, jag vet. Fast det sitter väldigt djupt inpräntat i mig, så jag är rätt säker på att jag skulle göra det ändå (eventuellt lösa saken genom brutalt övervåld mot dem när de sover, och jag är fullständigt allvarlig på den punkten).

Jag förstår hur du tänker, även om jag tycker att desto fler personer som anmäler våldtäkter desto bättre. För även om killen får en månads fängelse så kommer det slå rätt hårt mot hans sociala liv, vilket är bra. Men samtidigt så, ja, en rättegång där det är ditt ord mot hans och du tvingas återberätta något som (jag antar) är riktigt traumatiskt, innan du kommit över det i så pass stor mån att det inte känns allt för ångestframkallande... nej, det är knappast en lätt sak.


   
SvaraCitera
ziiesh

Åtta:

m jag nu vore en våldtagen tjej så skulle jag anmäla de där killarna

för det är ju så lätt att orka med. speciellt om man inte har någon som står en närmare än närmast som kan hålla en i handen.

Skulle jag se han som våldtog mig skulle jag behöva en kram, skulle behöva känna mig trygg.
Våld löser ingenting, även om det skulle kännas grymt skönt ibland.


   
SvaraCitera

unga gamla jag:

vi tjejer behöver inte ha våra killar som barnvakter. vi kan ta vara på oss själva, ens pojkvän behöver inte vara skyddsängel.

sån där överdriven feminism är bara larvigt, självklart behöver vi inte några "barnvakter", men fysiskt sett så är vi tjejer svagare


   
SvaraCitera
Åtta

ziiesh:

för det är ju så lätt att orka med.

Jag tror att det skulle kännas bättre än att inte göra någonting. [confused]


   
SvaraCitera
ziiesh

Åtta:

Jag tror att det skulle kännas bättre än att inte göra någonting. [confused]

Jag vet, det känns mycket bättre när man väl anmält, jag lovar. Men man behöver verkligen extremt stöd för att orka det, iaf jag, så det är svårt att verkligen göra det. Även om man vet vem han var.


   
SvaraCitera