Aviseringar
Rensa alla

Våldtagen - av en umare


Ämnesstartare

Först och främst vill jag säga att, nej, detta är inget skämt. Ni kommer säkert att säga att jag är ett troll bara för att jag är registrerad idag, men jag har ett annat konto också. Dock vill jag, av uppenbara skäl vara anonym.

Jag har varit reggad här på UM sedan en tid tillbaka, alltid tyckt det varit en trevlig sida med trevliga människor och sådär. Inte som på flashback där allting måste vara jätteseriöst hela tiden. Har också tyckt om att hänga i chatten.

I chatten fick jag kontakt med en kille som verkade jättetrevlig och snäll och allt möjligt. Har skrivit en del med honom i forumet också och han verkade helt enkelt superschysst. Så småningom addade vi varandra på facebook och snackade där ett bra tag, vi utbytte även bilder med varandra och jag tyckte han var jättesöt. Vi utbytte efter en tid även nummer och snackade i telefon med varandra relativt ofta.

Han sa att han varit medlem på UM ganska länge och berättade om alla skandaler och intriger här. Att massor med folk härifrån blivit tillsammans med varandra och ännu fler som haft sex. Tyckte det var ganska coolt för att vara en sådan liten sida. När vi ändå var inne på ämnet förhållande berättade jag för honom att jag nyligen gjort slut med mitt ex så jag var inte redo för ett nytt förhållande på ett tag, bara för att göra det klart tidigt. Han sa att han hade inga andra intentioner än vänskap och jag tyckte det lät helt perfekt.

Efter att ha snackat med varandra i två månader ungefär så pratade vi om att vi kanske skulle träffas. Han berättade om alla UM-träffar som har varit och frågade om jag hade lust att gå på en UM-träff med honom nån gång. Jag tyckte det skulle kännas lite konstigt att träffa en massa människor man inte känner på en gång så därför sa jag nej, men att jag däremot kunde tänka mig att träffa honom först själv, så kanske vi kunde gå på en UM-träff tillsammans längre fram igenom.

Så vi bestämde att vi skulle träffas i staden där han bodde eftersom vi hade fått så bra kontakt med varandra. Jag bodde dock en bra bit ifrån där han bodde så därför tog jag tåget dit.

När vi väl sågs hade vi jättetrevligt till en början. Han visade mig runt i staden och så, och sedan gick vi hem till honom och drack lite vin.

Vi hade bestämt att jag skulle stanna ett par dagar så att vi kunde lära känna varandra bättre än om jag skulle ha åkt hem igen direkt nästa dag.

Även om jag var lite smått berusad var jag ändå klar i huvudet och sådär, men ville ändå främst bara sova. Dock när jag skulle lägga mig i sängen han hade bäddat åt mig satte han sig ner bredvid mig och började kyssa mig och ta på mig. Jag sa nej, men han brydde sig inte. Då sa jag att om han inte slutar så går jag därifrån. Då brottade han ner mig på sängen, slet av mig kläderna och våldtog mig. Det hela var över på ca 15 min.

När han var klar sa han att det inte var någon idé att jag skapade någon tråd på UM om det, för att ingen skulle tro mig. Han sa även att om jag anmälde honom så skulle han döda mig.

Jag skyndade mig därifrån så fort som möjligt efter att ha fått på mig kläderna igen. Sen drev jag omkring på stan i väntan på att tåget skulle gå hem.

Jag har inte berättat för någon om det här, inte ens mina föräldrar. Tänker hela tiden på vad han sa och han verkade mena det. Har inte heller haft någon kontakt med killen efter det här, men jag ser honom skriva varje dag på forumet och därför kände jag till slut att jag var tvungen att berätta, få det ur mig helt enkelt.

Till sist vill jag väl säga att man inte är säker någonstans på nätet, inte ens på en sida som den här, vilket jag i min naivitet trodde. Lita inte på någon. Önskar att jag kunde berätta vem det är, men jag tänker hela tiden på att han sa att ingen skulle tro mig och att han skulle döda mig om jag anmälde


   
Citera

🙁  


   
SvaraCitera

Om detta stämmer är det helt bedrövligt. Alla våldtäkter bör anmälas; men jag förstår också varför du valde att inte göra det. Känner du att mordhotet verkligen var på allvar kan du förmodligen få skydd av människor i din närhet samt av polisen. Det är ju också ett brott, att mordhota någon, menar jag. Hemskt att man inte ska kunna lita på människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:
Om detta stämmer är det helt bedrövligt. Alla våldtäkter bör anmälas; men jag förstår också varför du valde att inte göra det. Känner du att mordhotet verkligen var på allvar kan du förmodligen få skydd av människor i din närhet samt av polisen. Det är ju också ett brott, att mordhota någon, menar jag. Hemskt att man inte ska kunna lita på människor.

Polisen lär troligen inte göra något. Den erfarenheten har jag från vänner som blivit våldtagna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ber om ursäkt för wall of text. Skrev från mobilen och då försvann styckeindelningen.


   
SvaraCitera

Adreamfornothing:

Polisen lär troligen inte göra något. Den erfarenheten har jag från vänner som blivit våldtagna.

Och det är synd att det är så. Som våldtagen har man en vän, som har en vän, som har en vän, och så fortsätter det. Det är det som måste förändras. Samhället säger en sak och rätten en. Sorgligt nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Och det är synd att det är så. Som våldtagen har man en vän, som har en vän, som har en vän, och så fortsätter det. Det är det som måste förändras. Samhället säger en sak och rätten en. Sorgligt nog.

Ja, finns ju inte en chans i helvetet att han skulle bli fälld även om jag anmälde då ord står mot ord och det har gått så lång tid.


   
SvaraCitera

Usch då, skickar över massa styrkekramar! Skriv ut vem det är så ingen annan här träffar honom ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissBadass: Usch då, skickar över massa styrkekramar! Skriv ut vem det är så ingen annan här träffar honom ;o

Kan tyvärr inte göra det då han har hotat att döda mig.


   
SvaraCitera

Adreamfornothing:

Kan tyvärr inte göra det då han har hotat att döda mig.

Lovar att han inte skulle göra det på riktigt. Har själv blivit hotad av killar som ska söka upp mig och slå ner mig osv osv, men det händer aldrig. Men det är hot du kan anmäla honom för. Fast eftersom han sa det och inte skrev det så finns det väl inga bevis direkt:/


   
SvaraCitera

Låter som ett bekant beteende...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissBadass:

Lovar att han inte skulle göra det på riktigt. Har själv blivit hotad av killar som ska söka upp mig och slå ner mig osv osv, men det händer aldrig. Men det är hot du kan anmäla honom för. Fast eftersom han sa det och inte skrev det så finns det väl inga bevis direkt:/

Jag vill inte ta risken dock eftersom han vet både vad jag heter och var jag bor och enligt honom själv har han kontakt med flera kriminella gäng som Bandidos, Hells Angels, Black Cobra etc.


   
SvaraCitera

Adreamfornothing:

Jag vill inte ta risken dock eftersom han vet både vad jag heter och var jag bor och enligt honom själv har han kontakt med flera kriminella gäng som Bandidos, Hells Angels, Black Cobra etc.

Du har inga som helst bevis på dehär då? För anmäl isånnafall


   
SvaraCitera

Adreamfornothing: kontakt med flera kriminella gäng som Bandidos, Hells Angels,

Det har jag också (eller ja, inte jag personligen, men en man som jag ser som min extrapappa), om det skulle vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissBadass:

Du har inga som helst bevis på dehär då? För anmäl isånnafall

Nej, det var rent verbalt medan han höll en kniv mot min hals strax efter våldtäkten.

absentthinking:

Det har jag också (eller ja, inte jag personligen, men en man som jag ser som min extrapappa), om det skulle vara så.

Men dom kommer väl troligen stå på hans sida. Så brukar det vara.


   
SvaraCitera