Aviseringar
Rensa alla

Våldtagen i drömmen


Ämnesstartare

Shooo shim alla glada!

Nu är det så att jag drömmer väldigt mycket och ofta. Väldigt realistiska drömmar och allt sånt. Nu på senare har jag drömt att jag har blivit våldtagen. Första drömmen var väldigt lång och detaljrik, blev gruppvåldtagen av tre killar och jag kunde verkligen känna ångesten och skammen. Efteråt i flera dagar mådde jag dåligt för det kändes som om jag verkligen blivit våldtagen.
Igår natt hände det igen, jag fastande i en så kallad "drömparalys" och jag "vaknade i drömmen" av att någon lade sig bredvid mig och började viska i mitt öra. Jag försökte tänka på att det förmodligen var en kompis till mig när denne plötsligt börja smeka mig på halsen och låren, det är här jag börjar få panik och försöker vakna upp men personen börjar förgripa sig på mig och efter ett tag så vaknade jag upp.
Dessa drömmar är fruktansvärt obehagliga och jag kan inte riktigt förstå varför jag drömmer om just att bli våldtagen och att det verkligen känns på riktigt. Jag har aldrig blivit våldtagen i verkligheten.

Nån som är supersmart som kan ge ett fint svar på detta jobbiga problem?
Är trött därför kan det vara lite tarftligt skrivet.

Mvh


   
Citera

Alltid svårt att säga varför man drömmer något. Du kanske pratat eller läst mycket om våldtäkter dagen eller dagarna innan du drömt det? Eller kanske varit rädd för det eller känt att någon betett sig obehagligt mot dig. Jag vet inte. Bara lite spontana tankar.


   
SvaraCitera

Har du kännt någon som blivit våldtagen eller varit inärheten av en sådan handling?

Om det stör dig otroligt mycket tycker jag du ska boka tid hos psykolog.


   
SvaraCitera

drömmar kan enligt somliga munnar vara en process som är av funktion att organisera omvärlden. genom denna internalisering kan man nästintill sortera det man upplevt och sovra bland intryck.
jag skulle säga att du planterade fröt under dina medvetna timmar för att intensifiera dess under natten.

när du sedan insåg din vidriga dröm befäste du den ytterligare genom att analysera.

du har nu tillfört vattnet.

därav. våldtäkterna är ditt eget fel.


   
SvaraCitera