Forumet - Valet 2010.. Vem kommer du rösta på?

Valet 2010.. Vem kommer du rösta på?

12737 0 521
Pepparkaksgubbe:

Vem ska du rösta på?

Sverigedemokraterna såklart, det enda rätta.

Pepparkaksgubbe:

Om jag röstar på SD så är det inte för att jag är invandrarfientlig, utan för att jag tycker att dem borde fixa ställen som Rosengård och få in alla invandrare in i samhället,

Det är precis vad alla dom flesta som röstar på SD tycker.

Spana också in:

Pepparkaksgubbe:

Vem tror du att du kommer rösta på? Och varför?

KD därför att jag står mycket på deras sida i fråga om kyrkan, äktenskapet och aborter. Dessutom är de liksom övriga allianspartier för att man sänker det svenska skattetrycket rejält och skapar ett samhälle som grundar sig på välfärd genom arbete och inte bidrag. Dessutom tycker jag att Göran Hägglund gör ett suveränt jobb som socialminister, t ex billigare tandvård.
Jag kommer att rösta på Sd, och med det vill jag skicka en signal till övriga partier att den invandringspolitik som bedrivs är helt åt skogen fel.

Pepparkaksgubbe:

Om jag röstar på SD så är det inte för att jag är invandrarfientlig, utan för att jag tycker att dem borde fixa ställen som Rosengård och få in alla invandrare in i samhället, Innan sverige tar in mer..

Vilket är en helt sund och förnuftig åsikt.
S som det ser ut.

Tror de där nästa val med, om det blir samarbete med MP. Hänger inte med så bra dock. Däremot har jag inte hört någon som jag känner som röstade på M förra valet som tänker rösta på dem igen. Trots att alla nuvarande undersökningar påstår att M:s stöd växer, så börjar jag undra om de inte frågat 30 randoms på stan först, och sen ställt sig och väntat på "pappa betalar"-folk på Stureplan en fredagkväll.

Antingen är fler personer än väntat egoister till en sån grad att de skulle behöva ett helt eget land på kvadratmetern där de står, eller så visar undersökningarna ett resultat som inte kommer vara i närheten av verklighet när nästa val blir av.