Aviseringar
Rensa alla

valet som i slutändan avgör allting


Ämnesstartare

si                                         


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni måste även skriva vad ni har röstat och i samband därmed uppge övriga attribut


   
SvaraCitera
Exner

thl*kt N.: betrakta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betrakta
från fjärran


   
SvaraCitera

thl*kt N.: betrakta           


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte om jag ska välja titta eller kolla...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: skåda

Ting man skådar har stor inverkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Ting man skådar har stor inverkan.

men att ha skådandet som attityd är fåfängt. autentiskt skådande betingas av objekten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Titta, det lättaste. Som även den mest upptagna klarar av och som finns i allas vardagliga vokabulär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till följd av det mekanistiska linjära tänkandet har betraktande blivit den mest populära sinnliga modaliteten bland ungdomarna. det speglar de krav som ställs av ett samhälligt system där instrumentaliteten är helt förhärskande, och kan sägas vara en legitim kompetens i detta samhälleliga system. icke desto mindre betyder det att förmågan till upplysning, integritet och självvägledning har fördärvats. människan har strikt fostrats till att agera människa och så gått miste om sin mänsklighet. människan har blivit sin egen avbild. vem är det som har blivit äkta? vem är det som bestämmer riktning och driver oss framåt? roboten. maskinen. internet.


   
SvaraCitera
Exner

thl*kt N.:
till följd av det mekanistiska linjära tänkandet har betraktande blivit den mest populära sinnliga modaliteten bland ungdomarna. det speglar de krav som ställs av ett samhälligt system där instrumentaliteten är helt förhärskande, och kan sägas vara en legitim kompetens i detta samhälleliga system. icke desto mindre betyder det att förmågan till upplysning och integritet har fördärvats. människan har fostrats till att vara människa och gått miste om sin mänsklighet. människan har blivit sin egen avbild. vem är det som har blivit äkta? vem är det som driver oss framåt? roboten. maskinen. internet.

Skulle i så fall vilja ha med "se" som alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Skulle i så fall vilja ha med "se" som alternativ.

orimligt. att se är målet, frågan handlar om metodval.


   
SvaraCitera
Exner

thl*kt N.:

orimligt. att se är målet, frågan handlar om metodval.

Okej. Titta, i så fall. Minst färgat.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: Betrakta            


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min rubrik var inte lika bra clickbait som jag hoppades 🙁


   
SvaraCitera