Aviseringar
Rensa alla

Valets viktigaste frågor?


Ämnesstartare

Vilka är dom viktigaste och oviktigaste frågorna i valet? vilka är de bästa argumenten du hört? vilka är de sämsta?


   
Citera
Ämnesetiketter

De viktigaste frågorna är att monarkin ska avskaffas [no-no]


   
SvaraCitera

personlig integritet


   
SvaraCitera

Floppsen:

De viktigaste frågorna är att monarkin ska avskaffas [no-no]

Nej, det är det inte, för den ståndpunkten vågar inget parti driva.


   
SvaraCitera

Jättesnäll:

Vilka är dom viktigaste och oviktigaste frågorna i valet?

Personligen skulle jag vilja säga invandrings och integrationspolitiken. Men då detta är inget som partierna kommer att lägga något krut på förrän SD's valframgång är ett faktum och när dom går upp på 7-8% så får man säga det gamla vanliga, man kommer att ägna mer tid åt att ljuga sina väljare rakt i ansiktet, resten av tiden kommer dom ägna åt att smutskasta motståndarsidan efter noter.


   
SvaraCitera

Nachac:

Nej, det är det inte, för den ståndpunkten vågar inget parti driva.

Vilket är förkastligt!


   
SvaraCitera

kommer vänsterkartellen och miljömuparna erkänna sjöfarten som det miljövänligaste transport slaget. viktigt för mig iaf


   
SvaraCitera

Floppsen:

De viktigaste frågorna är att monarkin ska avskaffas [no-no]

Varför vill folk avskaffa monarkin? Vill ni inte behålla någonting som gör oss till Sverige? Vill ni att vi ska bli ett mini-USA?
Att de kostar mycket är rent skitsnack. De kostar inte särskilt mycket per person.
Det är ju inte så att de bara sitter inne i sitt slott och gör ingentitng. Man skulle nästan kunna se dem som svenska ambassadörer eller representanter.

Vad är problemet?


   
SvaraCitera

Håkanbråkan:

Att de kostar mycket är rent skitsnack. De kostar inte särskilt mycket per person.

Det folk glömmer bort är att en President kostar minst, om inte mer än kungahuset. Men sen anklagar jag iofs inte republikaner/anti-monarkister för att vara speciellt smarta heller.

För mig är energifrågan det viktigaste, näst efter kommer arbetsmarknadspolitik och skatter. Därför går miljömupparna aka röd-gröna röran fett bort.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Det folk glömmer bort är att en President kostar minst, om inte mer än kungahuset.

Det folk glömmer är att man itne behöver ha varken det ena eller det andra[tired]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Vilket är förkastligt!

Principen, ja.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Det folk glömmer är att man itne behöver ha varken det ena eller det andra[tired]

Trodde du hade lovat dig själv att aldrig diskutera med mig[wink]

Antingen är man en monarki eller så är man en republik. Jag tror inte på ett statslöst samhälle.


   
SvaraCitera

Håkanbråkan:

Vad är problemet?

Det är odemokratiskt! Det är ålderdomligt.

Vår kungafamilj är förbövulen inte ens svensk...


   
SvaraCitera

Chryseus:

Antingen är man en monarki eller så är man en republik. Jag tror inte på ett statslöst samhälle.

Det där är iofs inte sant.

Chryseus:

Trodde du hade lovat dig själv att aldrig diskutera med mig[wink]

Sant, men jag är full [sad]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Det är odemokratiskt!

Nej? Vi har röstat fram regeringar som har valt att behålla kungahuset om och om igen. Demokratiskt på hög nivå. Om vi skulle ha en specifik folkomröstning om kungahuset så hade det också fått vara kvar. Det ser man ju klart och tydligt på alla undersökningar som gjorts innan och efter bröllopet.


   
SvaraCitera