Aviseringar
Rensa alla

Valfilm för V


Ämnesstartare

Om jag ville rösta på vänsterpartiet innan, så slutade jag vilja det med denna reklamfilmen...

Är det inte ultralöjligt budskap de har? Om människor är mer viktiga än pengar, varför då höja skatten? Juste, för människor behöver pengar för att få sina behov möta i dagens samhälle. Så därför är pengar viktigt just därför människor är viktigt. 

Sedan så känns det urlöjligt att vara emot girighet. Som om egoism skulle vara problemet i samhället? Marx would not approve... 

Vad tycker ni om reklamfilmen? Blir ni mer eller mindre motiverade att rösta på V efter att se den?


   
Citera
Ämnesstartare

Budskapet i filmen är ju i sig hyfsat bra. Ett bra samhälle för framtida generationer. Det är bara det att samtliga saker som V räknar upp är omöjliga att kombinera med fortsatt massinvandring. Fina tankar och idéer, men ansvarslösheten lyser igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Det är bara det att samtliga saker som V räknar upp är omöjliga att kombinera med fortsatt massinvandring.

Sover


   
SvaraCitera
reben

ganska cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Sover

? V vill göra det möjligt att söka asyl på svenska ambassader. Det skulle först och främst vara omöjligt för ambassadpersonal att sköta. Och för det andra skulle det innebära en invandring till Sverige på extremt många. Extremt många fler än nuvarande nivå, som redan idag är för hög för att kunna satsa på välfärden. Vs invandringspolitik är alltså helt omöjlig att kombinera med välfärd. Med hänsyn till detta så blir ju alla budskap i deras reklamfilm helt ihåliga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarade halva. Fy va töntig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: det innebära en invandring till Sverige på extremt många.

N.W: Extremt många fler än nuvarande nivå

N.W: fortsatt massinvandring

Jag kan inte ta någon seriöst som pratar om massinvandring. Med samma logik har vi också massutvandring, masspensionering, massfödande ect. Varför denna fixering hur många som rör sig ut och in genom svenska, eller europeiska gränser? Vi har exempelvis 2 miljoner personer som ej är 18 år. Och som kostar samhället skattepengar. Och den nivån förväntas öka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Jag kan inte ta någon seriöst som pratar om massinvandring. Med samma logik har vi också massutvandring, masspensionering, massfödande ect. Varför denna fixering hur många som rör sig ut och in genom svenska, eller europeiska gränser? Vi har exempelvis 2 miljoner personer som ej är 18 år. Och som kostar samhället skattepengar. Och den nivån förväntas öka.

Anledningen till att man använder ordet "massinvandring" handlar först och främst om att invandringen är extrem och massiv. Dessutom finns det också en funktion i att skilja den från vanlig invandring som inte alls är lika problematisk. All invandring är inte dålig. Invandrare är inte dåliga. Det är massinvandringen som är problematisk.

Ungdomar under 18 år betalar under sin livstid tillbaka vad de kostat under ungdomen. Invandrare är generellt en belastning  under sin livstid. Generellt sett då. Därför är dessa två inte jämförbara. 

"Fixeringen" beror på att invandringen, eller ja allt för stor invandring, även kallat "massinvandring", är för stor och att vi kan hantera den i ett land som redan idag har problem i välfärden, i skolan, med arbetslöshet och bostadsbrist. Invandringen måste ligga på en rimlig nivå, annars kostar den samhället enorma resurser. 

Idag ligger invandringen på ca 150.000 invandrare per år. Detta leder till en enorm splittring, socialt utanförskap och stora kostnader. Så stora kostnader att Reinfeldt nyligen gått ut och deklarerat att Sverige i princip inte har råd med något annat under den kommande fyraårsperioden. V vill utöka denna invandring ännu mer.

Skulle V få igenom sin i princip fria invandring hade problemen blivit så stora att vi hade kunnat säga adjö till allt vad svensk välfärd heter. V säger sig stå för bättre välfärd, vilket står i motsats till deras ansvarslösa invandringspolitik. Därav "fixeringen". 


   
SvaraCitera

Jag är absolut inte Vänster men jag måste säga att reklamen är fruktansvärt fånig och att de pratar Svengelska och inte Svenska+ att de har engelska för att det ska verka seriösare.

Jag orkar inte lyssna på Jonas Sjöstedt det han säger är bara ren och kär propaganda och det kan säger ska låta så bra också så som i deras reklamfilm men de ser inte verkligheten de ser en drömvärld där staten styr och varje individ inte har de rättigheter de har idag.

De är odemokratiska enligt mig alla ska kunna starta ett företag, alla ska kunna välja att investera i t.ex. aktier och att man kan köpa vad man vill för sina pengar, så länge marknaden är öppen för anställningar och handel så behöver den inte vara öppen för radikala värderingar.

Vänstern förstör det fria Sverige men mest så förstör V och MP de står inte ens för att Sverige ska kunna försvara sig i oroliga tider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Invandrare är generellt en belastning  under sin livstid.

Statistik som stödjer ditt påstående? Du menar en nettokostnad? Möjligen, vad ska man göra med människor i grupper som har en förväntad nettokostnad för staten menar du? Är det inte ganska trubbigt att prata om invandring som grupp, kan man specificera mer vad för grupper du menar har en generell förväntad nettokostnad för staten? Finland? Irak? Polen? Jugoslavien? Iran? Bosnien‑Hercegovina? Tyskland? Turkiet? Danmark? Somalia? Norge? Thailand? Chile? Syrien? Kina? 


   
SvaraCitera

blaserad:
Klarade halva. Fy va töntig.

Tumme upp JAg kladade mig igenom 3min, då var då duktig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: välfärden

Är inte en del av välfärden att ge människor möjlighet att starta ett nytt säkrare liv i Sverige? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Detta leder till en enorm splittring, socialt utanförskap och stora kostnader.

Det finns enorm splittring, elände och socialt utanförskap i världen. Man hade önskade att det inte vore så, men det är en realitet som man måste förhålla sig till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Så stora kostnader att Reinfeldt nyligen gått ut och deklarerat att Sverige i princip inte har råd med något annat under den kommande fyraårsperioden.

I ökningar av budgetposter ja. Även om det inte är riktigt korrekt då man har ökat vissa saker om jag minns rätt. Men om man jämför de "stora kostnader" du talar om, med statsbudgeten så är det ej så stora summor vi talar om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Statistik som stödjer ditt påstående? Du menar en nettokostnad? Möjligen, vad ska man göra med människor i grupper som har en förväntad nettokostnad för staten menar du? Är det inte ganska trubbigt att prata om invandring som grupp, kan man specificera mer vad för grupper du menar har en generell förväntad nettokostnad för staten? Finland? Irak? Polen? Jugoslavien? Iran? Bosnien‑Hercegovina? Tyskland? Turkiet? Danmark? Somalia? Norge? Thailand? Chile? Syrien? Kina?

http://eso.expertgrupp.se/rapporter/20093-invandringen-och-de-offentliga-finanserna/

Enklare förklaring på varför invandringen kostar:
http://www.tino.us/2013/11/assar-lindbeck-talar-klarsprak-om-invandringspolitikens-negativa-konsekvenser/

Det är framförallt den utomeuropeiska asyl- och anhöriginvandringen som kostar pengar i välfärdsländer. Arbetskraftsinvandring eller invandring från närliggande länder kan istället vara lönsam:
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/04/14/innvandrere-koster-norge-mange-milliarder-kroner


   
SvaraCitera