Aviseringar
Rensa alla

Valfilm för V


Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Är inte en del av välfärden att ge människor möjlighet att starta ett nytt säkrare liv i Sverige? 

Nej. Välfärden är ett nationellt projekt, kan inte erbjudas ut till hela världens befolkning. Det är omöjligt. Svensk välfärd ska i första hand gå till svenska medborgare och skattebetalare som finansierar välfärden.

Jag finns nog inte: Det finns enorm splittring, elände och socialt utanförskap i världen. Man hade önskade att det inte vore så, men det är en realitet som man måste förhålla sig till.

Det är en konsekvens av en urspårad invandringspolitik och kommer bara förvärras ytterligare ifall vi fortsätter föra samma invandringspolitik. Skulle vi öka den som V vill hade situationen blivit ohållbar. Därför måste vi naturligtvis minska invandring. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: http://eso.expertgrupp.se/rapporter/20093-invandringen-och-de-offentliga-finanserna/

Låt mig citera sida 1. "Effekterna på de offentliga finanserna, både när det varit positiva och negativa, har emellertid varit relativt små. Varken en ökad eller en minskad invandring kan därför sannolikt ses som en lösning för en framtida ansträngd offentlig ekonomi."

Är det någon speciell sida du vill att jag ska läsa? För ser inte alls hur detta stödjer ditt resonemang överhuvudtaget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄLSKAR det!


   
SvaraCitera

Pinsamt dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Nej. Välfärden är ett nationellt projekt, kan inte erbjudas ut till hela världens befolkning. Det är omöjligt. Svensk välfärd ska i första hand gå till svenska medborgare och skattebetalare som finansierar välfärden.

Okej, där har vi olika syn vad syftet med välfärden är. För dig är det som ett nationellt försäkringssystem. Människor som har råd, kan alltid skaffa den välfärd de behöver. Med din syn på välfärden så känns den hyfsat onödig.

Varför tar du ens upp hela världens befolkning? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Det är en konsekvens av en urspårad invandringspolitik och kommer bara förvärras ytterligare ifall vi fortsätter föra samma invandringspolitik.

Det är vad Hitler trodde också, no offence, bara det att han menade att det var Juden som skapade alla Tysklands problem. Jag tycker man bör vara skeptisk till så enkla förklaringsmodeller. Du har inte alls på ett trovärdigt sätt förklarat hur antalet utrikesfödda i Sverige är orsaken till de problem vi ser. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Det är framförallt den utomeuropeiska asyl- och anhöriginvandringen som kostar pengar i välfärdsländer.

Så vilka länder av dom jag listade upp ska vi räkna bort på listan av problematisk och kostsam invandring? 2012 var det 1 473 256 utrikesfödda i Sverige. 53% av dessa var från Europa, 31 % från Asien, 9 % från Afrika, 4 % från Sydamerika och 2% från Nordamerika. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Låt mig citera sida 1. "Effekterna på de offentliga finanserna, både när det varit positiva och negativa, har emellertid varit relativt små. Varken en ökad eller en minskad invandring kan därför sannolikt ses som en lösning för en framtida ansträngd offentlig ekonomi."

Är det någon speciell sida du vill att jag ska läsa? För ser inte alls hur detta stödjer ditt resonemang överhuvudtaget. 

Studien visar att invandringen kostar, dvs att invandrare generellt sett inte betalar tillbaka till samhället.

Jag finns nog inte: Okej, där har vi olika syn vad syftet med välfärden är. För dig är det som ett nationellt försäkringssystem. Människor som har råd, kan alltid skaffa den välfärd de behöver. Med din syn på välfärden så känns den hyfsat onödig.

Varför tar du ens upp hela världens befolkning?

De flesta ekonomer är överens om att välfärd är ett nationellt projekt. Bland annat Gunnar Myrdal som var en av skaparna till de välfärdssystem vi har idag.

Jag tar upp hela världen befolkning då det var så du resonerade och dessutom på grund av att det är konsekvensen av Vs politik.

Jag finns nog inte: Det är vad Hitler trodde också, no offence, bara det att han menade att det var Juden som skapade alla Tysklands problem. Jag tycker man bör vara skeptisk till så enkla förklaringsmodeller. Du har inte alls på ett trovärdigt sätt förklarat hur antalet utrikesfödda i Sverige är orsaken till de problem vi ser.

Nu var ju jag extremt tydlig med att det inte är enskilda individer som är problemet. Att därifrån dra kopplingen till nazismens antisemitism som grundade sig på rasism visar bara hur lite du verkar förstå.

Problemet är inte enskilda individer utan segregation och utanförskap. Segregation och utanförskap som bara förvärras av större invandring. Lösningen är minskad invandring. Skulden ligger på våra ansvarslösa politiker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Så vilka länder av dom jag listade upp ska vi räkna bort på listan av problematisk och kostsam invandring? 2012 var det 1 473 256 utrikesfödda i Sverige. 53% av dessa var från Europa, 31 % från Asien, 9 % från Afrika, 4 % från Sydamerika och 2% från Nordamerika. 

Vad som kostar pengar och framförallt skapar det sociala utanförskapet är den ansvarslösa utomeuropeiska anhörig och asylinvandringen. Det är allt för fri och en överdriven sådan som inte går att kombinera med välfärd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Vad som kostar pengar och framförallt skapar det sociala utanförskapet är den ansvarslösa utomeuropeiska anhörig och asylinvandringen.

Okej, med samma logik kan jag säga att Sverige driver en oansvarig pensionspolitik. Man kan inte låta människor gå i pension, det fungerar inte rent ekonomiskt. Man får sluta jobba när man har råd för det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Okej, med samma logik kan jag säga att Sverige driver en oansvarig pensionspolitik. Man kan inte låta människor gå i pension, det fungerar inte rent ekonomiskt. Man får sluta jobba när man har råd för det. 

Det där är en fruktansvärt dålig liknelse. Pensionssystemet finns för att garanterat svenska medborgares livssituation när de blir äldre, precis som resten av välfärden. Pensionssystemet är till för svenska folket och betalas av svenska folket. Går inte att jämföra med kostsam invandring från utomeuropeiska länder som finansieras av svenska skattebetalare och som framförallt är negativ då den ökar på utanförskapet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raderat plusmodereringstagg då TS själv går off topic. 

/Mod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Pensionssystemet är till för svenska folket och betalas av svenska folket.

Ja, okej fast utrikesfödda är ju en del av Svenska folket när de blir medborgare i landet. Så då betalas även det för svenska folket och av svenska folket. Eller vad för folk talar du om egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Raderat plusmodereringstagg då TS själv går off topic. 

/Mod

Jo det råkade bli så. Rimligt att göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Studien visar att invandringen kostar, dvs att invandrare generellt sett inte betalar tillbaka till samhället.

Möjligen, fast inte så mycket tydligen. Frågan är ju inte bara om det blir en nettoförlust utan också hur stor den förväntas bli? Alla i samhället blir inte nettovinster för samhället? Det är ju därför vi har en allmän välfärd och inte en selektiv välfärd. 


   
SvaraCitera