Aviseringar
Rensa alla

Vampyr-böcker


Ämnesstartare

Nå bra tips på vampyr-böcker?


   
Citera

Nä, men den Fjortonde bruden är minst lika bra.


   
SvaraCitera

Dracula av Bram Stoker.


   
SvaraCitera

agitation:

Nä, men den Fjortonde bruden är minst lika bra.

Instämmer.

Annars så finns det ju en hel sjö av vampyrböcker - vad är du ute efter?
svenska eller engelska? Romantisk tantsnusk eller skräck eller en blandning av bägge?


   
SvaraCitera

Har du sätt True blood?
Böckerna är så klart änu bättre än tv-serien. Böckerna är skrivna av Charlaine Harris och första boken heter "Dead until dark". Finns 10 eller 11 böcker mins inte exakt.

Om du vill ha något mer filosofiska vampyr böcker ska du läsa Anne Rice böcker.

[smile]


   
SvaraCitera
Zsasz

Anne Rice har gjort en massa, mest nämnvärda är väll "Interview with the Vampire" (En vampyrs bekännelse, blev senare en film med Tom Cruise, Brad Pitt, Christian Slater m.m.), "The Vampire Lestat" (Nattens furste) & "The Queen of the Damned" (De fördömdas drottning, blev också en film, den var riktigt dålig dock), alla tre är i "The Vampire Chronicles" serien (Vampyrkrönikan), där finns 10 st böcker i serien, dock har jag inte läst alla..


   
SvaraCitera

etthundrasjuttiofem:

Böckerna är så klart änu bättre än tv-serien.

Själv tycker jag att Bill bara är äcklig i boken.


   
SvaraCitera

Läs "Vampire Academy"-serien av Richelle Mead.


   
SvaraCitera
r4ll3

Jag har hört att tv-serien "The Vampire Diaries" ska vara baserad på böcker. Har därför sökt lite och hittade denna länk: http://vampirediaries.se/2009/november/the-vampire-diaries-bockerna.html

Jag tycker att tv-serien är riktigt bra! Funderar därför på ifall jag kanske ska låna dessa böcker från biblioteket. I alla fall, du kan ju göra det! Jag tror de är bra. 🙂


   
SvaraCitera
vafaen

Avatar:

Läs "Vampire Academy"-serien av Richelle Mead.

Ja, de böckerna är riktigt bra! [y]
Är inne på den tredje nu och är som fastklistrad!

Fick hem en ny bok förresten, "Nattens begär" av Sherrilyn Kenyon idag och har bara hunnit till sida 19, men någon som vet om den är bra? 🙂


   
SvaraCitera

True Blood 😀


   
SvaraCitera

true blood serien,twilight serien, vampire diaries serien,vampire academy serien, Night world serien [smile]
är bara serier men men..(rekomenderar night world så mycke [crazy] )
hoppas mina tips va bra [crazy]


   
SvaraCitera

BOKMALEN:

true blood serien,twilight serien, vampire diaries serien,vampire academy serien, Night world serien är bara serier men men..(rekomenderar night world så mycke ) hoppas mina tips va bra

🙂 och en vampyr bekännelse [crazy]


   
SvaraCitera
Yaren

Jag har läst en del. Twilight tycker jag är ganska tråk, Vampire Diaries är något bättre, men efter att ha läst 5 st gav jag även upp på dem. De första Darren Shan-böckerna är bra, men blir väldigt långtråkiga, det är ju 12 böcker, sen blir det jättebra på slutet igen.

Sen har vi Vampire Academy som påminner sjukt mycket om Darren Shan, fast det är en skola och en tjej i huvudrollen, det finns inslag från Vampire Diaries och Twilight även där med kärleksval och "omöjlig kärlek". De är kanske lite töntiga också, men de är väldigt underhållande. Finns en spin-off till serien också, men den har jag inte orkat läsa.


   
SvaraCitera
Yaren

Låt den rätte komma in 🙂


   
SvaraCitera