Aviseringar
Rensa alla

Var är alla housemänniskor?


Ämnesstartare

Varför känns det som att jag är den enda personen i Sverige, bortsett från stureplansbloggerskorna, som lyssnar på housemusik? Det känns dessutom mycket vanligare att killar lyssnar än att tjejer gör det.

Det är så konstigt för egentligen är det ingen "radikal" genre och jag upplever det som så mycket mer vanligt ute i resten av Europa. Så mycket borde ju inte svenskar skilja sig. Dessutom har vi ju exporterat stjärnor som grabbarna Swedish House Mafia, Eric Prydz och så vidare vilket gör det hela ännu mera skumt.

Finns det verkligen någon fler än jag som lyssnar och isåfall - hur upplever ni den svenska housekulturen?


   
Citera

KLF.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

E.M.D [love]


   
SvaraCitera

i houset : p hahahahaha i hemet fattar du?? hahaha 😛


   
SvaraCitera

HAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

houset : p hahahahaha i hemet fattar du?? hahaha 😛

he he


   
SvaraCitera

tkr om allt


   
SvaraCitera

så jävla keff att ja va tvungne att skriva de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det verkar ju uppenbarligen stämma då, att ingen förutom jag lyssnar. KLF funkar inte, det är inte riktigt house enligt mig.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Eftersom det inte har hänt ett dugg i housens utveckling sedan Thomas Bangalter så lyssnar jag bara på acid house och gammal fransk house, det är grejer det!


   
SvaraCitera

Teknival:

gammal fransk house

[y]

alltså house har ju varit precis likadant hur länge som helst nu. lyssna på techno istället


   
SvaraCitera

house är tråkigt och anonymt. bra bakgrundsmusik men inte så mkt mer tkr jag


   
SvaraCitera

uk garage 2step


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag antar att sverige inte har samma housekultur som i medelhavsländerna. Kan bero på de höga åldersgränserna. jag lyssnar själv på house samt mycket annat elektroniskt. Det var när jag reste till Spanien och Frankrike som jag verkligen förstod hur olika våra utelivsvanor är, vilket kan förklara varför housekulturen inte är så utvecklad här i Sverige.


   
SvaraCitera