Aviseringar
Rensa alla

Var är Osmanska rikets/Turkarnas "solidaritet" mot östeuropéer för gamla begågna "oförrätter"?


Ämnesstartare

För att inte nämna den armeniska folkmordet som turkiska regimen vägrar att erkänna! Det är den vite mannens fel som alltid, kollektivt skyldiga för vad vissa vita köpmän gjorde när dem jackade upp sig på ett redan existerande system som slavhandel, ingen är oskyldig, inte ens vita skandinavier! Det är ett sånt resonemang PK-stollarna använder för att rättfärdiga massinvandring från afrika och muslimska arab länder hit! Fakta = ondskan finns och kommer bara från Europa!


   
Citera
Ämnesstartare

Vad vill du ha sagt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Vad vill du ha sagt?

Tyskland har väldigt många turkar. Hur passar dom in på "offer/förtryckta" rollen? Osmanska riket var ju en erövrande makt som försökte ta över öst Europa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad dillar du om? Solidaritet är att vi som arbetarklass tar hand om varandra och håller ihop istället för att alliera oss med överklassen som ni nationalister gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var en idiot som hade skrivit en artikel som menade att hatet mot homosexuella i Afrika kommit "utifrån" (läs:kristna missionärer från Europa), som om Afrikaner inte på något sätt kan vara kapabla till hatbrott och dylikt om det inte vore för de vita. Afrikaner har inget ansvar för sina egna handlingar verkar skribenten tycka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

överklassen som ni nationalister gör.

Vi allierar oss inte med överklassen. Vi anser till exempel att vissa saker måste vara statligt ägda, som till exempel vård och stora företag, för som det är nu så är det utländska intressen som ställer villkoren för svenska arbetare! Vi vill trygga svenskarnas rätt till ett stabilt folkhem där en av våra viktigaste samhälls fundament som vård och el försörjning inte hamnar i privat sektorn där den kan exploateras!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Vi allierar oss inte med överklassen. Vi anser till exempel att vissa saker måste vara statligt ägda, som till exempel vård och stora företag, för som det är nu så är det utländska intressen som ställer villkoren för svenska arbetare!

Vad har det med något att göra? Överklassen och politikerna styr staten, inte vi arbetare. Ni ser nån form av gemenskap utifrån vithet och svenskhet, ni ser det som att jag och Reinfeldt skulle ha mer gemensamt än jag och min vän Hamed som faktiskt lever i samma verklighet som jag och möts av samma problem i vår vardag. Ni vill splittra den gemenskap vi har som arbetarklass i Sverige och tvinga mig att kämpa för de rikas intressen. Jag skiter väl i det svenska folkhemmet, det bygges inte för oss arbetare utan för att skydda de rikas intressen genom att få oss att känna samhörighet med dem. De är våra fiender och inte våra vänner, det är de rika som ska ut och inte våra klasskamrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Tyskland har väldigt många turkar. Hur passar dom in på "offer/förtryckta" rollen? Osmanska riket var ju en erövrande makt som försökte ta över öst Europa!

ser fortfarande inget sammanhang eller någon poäng med vad du skriver?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Tyskland har väldigt många turkar. Hur passar dom in på "offer/förtryckta" rollen? Osmanska riket var ju en erövrande makt som försökte ta över öst Europa!

Hur många av dom som kommer till tyskland har begått folkmord?

Eller borde det tyska folket fortfarande dömmas för vad Hitler gjorde? Borde vi på något sätt betala tillbaka alla mord och stölder som gjordes av våra förfäder, vikingarna?

Armenska folkmordet var typ hundra år sedan, ingen som tog del av det lever idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite väl luddig trådstart arazoid [cute]

Men Turkarna har inte skyllt sina oförrätter på den vite mannen, först och främst erkänner dom inte oförrätterna utan förnekar dom. Sedan så innefattade det många fler folk än bara turkar i osmanska riket, andra stora grupper var ju ändå in på slutet araber och kurder. Kurder var även om jag inte missminner mig nu det folk som till största delen hade hand om dessa massavrättningar på armenierna, även om det var på sultanens order.

Fallet med afrikanerna är en helt annan. Inget tycks vara deras fel utan allt är vitas fel eller kan på ett eller annat sätt relateras till dom. Och det kan vara allt från deras världsrekord i antal våldtäkter till ett annat rekord i antal inbördeskrig. Det är inte krigen, korruptionen, diktaturen eller överbefolkningen det är fel på inte alls. för afrikanen tycks det verka väldigt svårt att släppa sargen och komma in i matchen. Dom är för upptagna med att skylla ifrån sig på vita.

Och tyvärr tycks det på sina håll i Europa finnas allt för många som är helt villiga att sära på benen för att ta del av den av makteliten påtvingade vita mannens skuld.


   
SvaraCitera