Aviseringar
Rensa alla

Var ärlig med tjejer ni gillar


Ämnesstartare

Detta gäller tjejer ni gillar/ är intresserade av att bli mer än vänner osv..(inte alla tjejer)

Låt oss säga att det finns en kille, han är kär i en tjej. Så vad gör han? Han går fram till tjejen och snackar om meningslösa saker som vädret/whatever när han igentligen tänker "du är fin och jag gillar dig" så säger han "fina skor". Han försöker komma på "oskyldiga" kommentarer för att han är rädd för att bli dissad ifall han är ärlig. Vill du att tjejen ska tänka på dig när ni snackar eller hur fina skor hon har? Han tror att han måste ha något extremt intressant och roligt att säga för annars lyssnar inte tjejen, han tror också att om han snackar länge kommer tjejen börja gilla dig så han snackar i en timme utan att ha visat intresse en endaste gång.

Varför göra det så kompliserat? Bara gå fram till tjejen var ÄRLIG med dina intentioner och visa TYDLIGT att du är intresserad av HENNE och inte vädret/skor/whatever. Tänker du att hon är fin så säg det,tänker du att du vill kyssa henne så säg det då.

Vad är det för mening och ha kvar allt i huvet? Det räcker inte att du går fram till henne för att hon ska förstå att du är intresserad, (hon tror att du bara vill prata). Många har hört "jag vill bara vara vänner" och det beror på att du har låtit det gå månader utan att visa intresse. Visa intresse från början och det ska vara riktigt TYDLIGT. Tjejen kommer till och med bli förvånad över din ärlighet.

Tycker synd att det finns så många tjejer som väntar på att en kille är självsäker nog att visa intresse, ger massa "signaler" till honom men killen är fortfarande blyg. Varför är du blyg? Det är naturligt att gilla tjejer, det är i vår natur ju[confused]. Varför förneka våra intentioner?

Säg vad du känner, gillar du henne men är blyg så säg det då om hon kan hjälpa dig prata. Hur många tjejer har hört "jag är blyg men jag gillar dig så hjälp mig prata nu". De flesta hade inte erkänt det. Stå för det och var ärlig med vad du vill, tycker och tänker och känner.

Peace!


   
Citera

fuck yea!


   
SvaraCitera

palla läsa


   
SvaraCitera

Håller med dig helt och hållet! Måste dock erkänna att jag själv är blyg och har alldeles för låg självförtroende för att berätta för en tjej att jag gillar henne [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

biff_daanne:

Håller med dig helt och hållet! Måste dock erkänna att jag själv är blyg och har alldeles för låg självförtroende för att berätta för en tjej att jag gillar henne

Det räcker att göra det EN gång för att se att världen inte går under. Tro mig, bara testa en gång sen kommer du ångra dig varför du inte gjort det innan så blir nästa gång lättare. För att bli mindre blyg så måste det vara svårt. Det finns ingen genväg, annars hade ingen varit blyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen jag har blivit mer ärlig med tjejer istellet för att tänka på vad jag ska säga så har jag märkt att jag mår mycket bättre. Man får lixom mycket bättre samvete när man är ärlig och det känns som man verkligen är en själv och det blir naturligt och inte som ett "spel"


   
SvaraCitera

yin1211:

För att bli mindre blyg så måste det vara svårt. Det finns ingen genväg, annars hade ingen varit blyg.

Det flesta människor är ärliga men kvinnor gillar inte ärliga folk faktiskt därför gör vi det kompelicerat, kallas svårflörtad med ett annat ord. Sa själv till en tjej jag gillar att jag skulle vilja ta henne i vaginan men då blev hon arg så nu ljuger du om att man ska vara ärlig ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Det flesta människor är ärliga men kvinnor gillar inte ärliga folk faktiskt därför gör vi det kompelicerat, kallas svårflörtad med ett annat ord. Sa själv till en tjej jag gillar att jag skulle vilja ta henne i vaginan men då blev hon arg så nu ljuger du om att man ska vara ärlig ;(

Fel! Jag är riktigt säker på att hon blev attraherad av dig men att alla sociala normer som hon har ( de flesta människor har det) i huvet gjorde henne arg. Och när hon blev arg så var det ett TEST, hon ville se hur bra du kunde ta hennes kritik och se om du verkligen var så ärlig. Frågan är hur du svara på det testet, var du lugn och behöll din ärlighet eller ändra du dig helt eftersom hon blev arg? Jag är inte så bra på att förklara detta men googla på Alan Roger Currie, han förklarar det riktigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När en tjej ger dig en massa personlig kritik så betyder det att hon är attraherad av dig för om hon inte var det så hade hon varit neutral och inte hittat på "förolämpningar". Så när en tjej säger något specifikt om min personlighet som ska verka förolämpade så blir jag glad för att jag vet att det betyder att hon är intresserad.


   
SvaraCitera

bra att du kommit på att det fungerar bättre att vara ärlig.

grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som är bra när man går fram och är riktigt ärlig med vad man vill så kommer tjejen undra "Hur kan han ha så bra självförtroende!?" det gör att hon får ett dilemma "Om jag dissar han helt så kanske jag inte träffar en lika självsäker kille sen"

Att vara rolig, lekfull och allt det där är överskattat. Ett ärligt självförtroende är mycket mer kraftfullt och egentligen det ENDA man behöver ha, (resten är bara bonus)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

bra att du kommit på att det fungerar bättre att vara ärlig.grattis

Tack OF 5, var faktiskt en riktig "spelasvår-nörd" innan men det går bättre nu när jag är mig själv. Problemet är att folk inte riktigt förstår hur man är sig själv. Sitt äkta själv är när man har tagit bort alla lager av "sociala normer" i huvet som man har växt upp med. Då kan man börja agera mer "fritt".


   
SvaraCitera

Gör som alla andra som jag dissar som frågar "Hej, får jag bli din vän? Du är söt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ajyprah:

Gör som alla andra som jag dissar som frågar "Hej, får jag bli din vän? Du är söt."

Klart att du dissar om killen FRÅGAR om han FÅR bli din vän hahahaah[bigsmile]


   
SvaraCitera

yin1211:

Och när hon blev arg så var det ett TEST

yin1211:

eller ändra du dig helt eftersom hon blev arg?

Stämmer det du säger att det är normer som styr vad som "är" normalt men seriöst jag sa så mest på skoj fast egentligen gillade jag henne även fast jag såg seriös ut. Blev mest mållös och gav henne ett ont getöga,sen anmälde jag henne för att vara dum hest faktiskt


   
SvaraCitera