Aviseringar
Rensa alla

Var bor du helst?


Ruttenfisk:

4G är inte bra internet om man faktiskt ska leva där

fiber o wifi då, går vänja sig leva utan internet också 


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Vi har det bra på den punkten i det här landet. Det är dock inte här jag vill bo.

jaså USA?


   
SvaraCitera

handendärnissen:

fiber o wifi då, går vänja sig leva utan internet också 

Fiber och ethernet. Allt annat är omänskliga villkor som jag aldrig skulle kunna leva med. 


   
SvaraCitera

Användarnamn123: I en större stad (typ Karlstad, ca 90 000 inv )

Har märkt att det är det bästa levnadsformatet för mig. 


   
SvaraCitera

Mitt i skogen låter ju himla soft.


   
SvaraCitera

Armagedon:
Mitt i skogen låter ju himla soft.

ja, bara dra ut cross eller fyrhjuling o köra utan nån bryr sig, ställa upp en tavla o skjuta eller köpa en dyvkastare o skjuta lerduvor i trägårn osv finns massor o göra


   
SvaraCitera

Användarnamn123: I en storstad (typ Stockholm, Göteborg, ca 700 000 inv)

gillar stockholm


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Stockholm har runt 2 mille men okej...

Beror på hur man räknar, men  centralorten har ca 770k invånare medans storstadsområde har ca 2,2 miljoner invånare. 

Läs mer onödigt om detta här.


   
SvaraCitera
höna

vill bo på landet hyfsat nära en större stad


   
SvaraCitera
Smilen

Användarnamn123: I en tätort (typ Kiruna, ca 20 000 inv. )

Annars blir det för dött och ingenting sker.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Mitt i skogen, fan va bra det vore.


   
SvaraCitera

Jag gillar att kunna känna alla där jag bor, eller åtminstone kunna lära mig känna de flesta jag bor i närheten av, så det är rätt så svårt att bo i en storstad... Dock är problemet att i en liten by så finns det oftast inget att göra (efter ett tag iallafall) medan i en storstad så har man massor att upptäcka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lemshimmer:
Jag gillar att kunna känna alla där jag bor, eller åtminstone kunna lära mig känna de flesta jag bor i närheten av, så det är rätt så svårt att bo i en storstad... Dock är problemet att i en liten by så finns det oftast inget att göra (efter ett tag iallafall) medan i en storstad så har man massor att upptäcka.

Det finns ju massor att upptäcka i skogen (i en liten by)!  Tänk på alla olika träd,stenar,osv. Fantastiska möjligheter! 


   
SvaraCitera