Aviseringar
Rensa alla

Var det bättre förr?


Ämnesstartare

Den eviga frågan.


   
Citera
Ämnesetiketter
Haien

Snälla mods, och time, fixa stavfelet


   
SvaraCitera

till o från va saker bättre förr ja. (orkar inte räkna upp saker)


   
SvaraCitera
Smilen

Nja förr kanske inte var bättre. Tänk på vad vi har idag. Spotify, Internet och tillgång till mycket mer idag. Jag klagar inte på dagens liv. 

Glöm det förflutna. Men jag lyssnar mycket på äldre musik och tittar ofta på film från äldre åren. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken period talar vi om? 

Det var definitivt bättre för alla arter på jorden innan människan existerade. 


   
SvaraCitera
Smilen

70-talet och 60-talet hade bäst musik dock!


   
SvaraCitera

Smilen:
Nja förr kanske inte var bättre. Tänk på vad vi har idag. Spotify, Internet och tillgång till mycket mer idag. Jag klagar inte på dagens liv. 

Glöm det förflutna. Men jag lyssnar mycket på äldre musik och tittar ofta på film från äldre åren. 

utan dom grejerna kanske vi hade gjort andra grejer. typ va ute haha 


   
SvaraCitera
Smilen

handendärnissen:

utan dom grejerna kanske vi hade gjort andra grejer. typ va ute haha 

Ja, men det är passt, en lång tid sedan.


   
SvaraCitera

Det fanns vissa saker som var bättre förr ja men om man ska tala om modern tid med kylskåp och allt så skulle jag vilja påstå att det var bra i Sverige på 70-80talet med mindre kriminalitet och allt, sen hur skattetrycket var på den tiden är en annan sak då är det bättre nu.
Idag har vi moderna telefoner och datorer och allt det och det är ju jävligt mysigt måste jag vilja påstå. Det fanns inte då så det går inte riktigt att säga rakt av att ''det var bättre förr''.


   
SvaraCitera

Mycket var bättre förr.
Mycket är bättre nu.
Mycket lär bli bättre i framtiden och likaså sämre än nu.

Svårt att påstå vilken tid som är bäst och sämst igenom att väga allting. Jag gillar själv någonting ifrån alla tider tror jag. Svårt att säga.


   
SvaraCitera
Smilen

Tänk på att det finns fler fik nu, tänk på det som är så mycket bättre allt är. Tillgängligheten att ta sig nästan vad man vill kollektivt.


   
SvaraCitera
Smilen

Crysilis:
Mycket var bättre förr.
Mycket är bättre nu.
Mycket lär bli bättre i framtiden och likaså sämre än nu.

Svårt att påstå vilken tid som är bäst och sämst igenom att väga allting. Jag gillar själv någonting ifrån alla tider tror jag. Svårt att säga.

Hur tror du år 2050 kommer folk säga att det var bättre förr 2015? Jag 2015 var ett bra år tänker folk då på 2050.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smilen:

Hur tror du år 2050 kommer folk säga att det var bättre förr 2015? Jag 2015 var ett bra år tänker folk då på 2050.

Vad tycker du om 1980?


   
SvaraCitera
Smilen

Kort sagt:

Vad tycker du om 1980?

LEvde på 90, men jag längtar knappast dit igen. Men musiken var oftast bättre förr. 


   
SvaraCitera

Smilen:

Ja, men det är passt, en lång tid sedan.

nej men ändå


   
SvaraCitera