Aviseringar
Rensa alla

Var fanns vi innan vi svävade in i det befruktade ägget?


Ämnesstartare

Rivethead:

då var vi inte vid liv

Jaget/själen är vid liv för evigt!

Vi ÄR själva livet, livet i våra materiella kroppar!

När vi, dvs livet, kilar vidare ut ur kroppen vid dödsögonblicket, då dör kroppen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Du är ovetenskapligt hokuspokus-flum.

Inte alls!

Däremot att tro att energi kan hokuspokus ploppa fram från tomma intet, det är ju rena rama sago-berättelser... [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Men nej lol jag är Gud.

Försök inte nu....Gud SA det ju till dig... [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Någon annanstans givetvis! (Du röstade på detta alternativ)

Inte sagt att jag tror på reinkarnation.. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jaget/själen är vid liv för evigt!

konstigt att vi inte är medvetna om i vilken livsform vi höll till innan "det här livet".

för övrigt, om man nu kommer till himlen efter döden, var befann vi oss i så fall innan vi tog plats i vår nuvarande kropp?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Däremot att tro att energi kan hokuspokus ploppa fram från tomma intet, det är ju rena rama sago-berättelser...

Du är en sagoberättelse.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Försök inte nu....Gud SA det ju till dig... [y]

Jag pratar med mig själv? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

Inte sagt att jag tror på reinkarnation..

Men kära vän, det är ju precis det som ÄR reinkarnation...att man hade en kropp i förra livet, och en annan kropp i detta liv! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

konstigt att vi inte är medvetna om i vilken livsform vi höll till innan "det här livet".

Vi är ju inte ens medvetena om när vi var 1-åringar i detta liv, för att inte tala om vårt förra liv...

Döden och födelsen är såna trauman för själen, så oftast förlorar man minnena från tidigare liv (och tur är väl det), men det finns faktiskt tusentals med exempel på människor som har klara starka minnesbilder från tidigare liv...finns en hel uppsjö med vetenskapliga böcker kring detta med reinkarnation! [y]

Rivethead:

för övrigt, om man nu kommer till himlen efter döden, var befann vi oss i så fall innan vi tog plats i vår nuvarande kropp?

Majoriteten av oss levde i en människokropp här på Jorden i vårt förra liv!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Men kära vän, det är ju precis det som ÄR reinkarnation...att man hade en kropp i förra livet, och en annan kropp i detta liv! [y]

Yo HOMIE! [party]

Jag VET!

Men jag tror inte på att vårt liv är "dött" och kommer från ingenting, jag tror det kommer från Gud!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

så oftast förlorar man minnena från tidigare liv

men man är fortfarande sig själv? [tard]

Dödsguden:

Majoriteten av oss levde i en människokropp här på Jorden i vårt förra liv!

aha, så livet i himlen har vi slopat alltså...
men är det inte så att man efter reinkarnationen kan anta en annan kropp, som inte behöver vara en människokropp?


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Energi kan inte skapas! Energi är evigt!

Det är sant. Själen har dock aldrig funnits enligt mig, den kan alltså inte vandra från kropp till kropp. Vi saknar själ.

Dödsguden:

Det enda som formas är det fysiska och det psykiska!

Det andliga däremot är evigt bestående, därav att vårt medvetna upplevande Jag är evigt bestående, oavsett vilken kropp vi återföds till!

Du får gärna tro att det finns en andlig själ, men jag tror inte att vi har någon.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vi trollade oss själva från tomma intet! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Någon annanstans givetvis! (Du röstade på detta alternativ)

I en pung


   
SvaraCitera