Aviseringar
Rensa alla

Var får jag hjälp?


Ämnesstartare

Jag håller mig hemma och isolerar mig pga min dåliga självkänsla. Jag VILL kunna söka jobb osv men bara tanken att gå på intervju gör mig svimfärdig. Jag skulle heller inte klara att jobba heltid och jag har otroligt svårt att ta kritik. Ex. om någon säger till mig: gör såhär istället" får jag massa ångest och gråter typ hela kvällen.

Jag ska ta kontakt med mottagningen igen där jag gått på samtal förut tils min psykolog blev mammaledig men de kan inte riktigt hjälpa mig på just jobbfronten. Jag undrar om man kan få hjälp av exempelvis SOC eller vadvetjag. Om det finns någon sluss.

Just nu känns det otroligt mörkt men jag vill försöka en sista gång innan jag dömer ut livet helt.


   
Citera

Nihilisten:

Just nu känns det otroligt mörkt men jag vill försöka en sista gång innan jag dömer ut livet helt.

Det är skönt att se att du har tillräckligt med vilja att försöka igen! Du får sluta vara så hård mot dig själv, ta inte konstruktiv kritik som någonting negativt. Om allting du gjorde var perfekt och rätt så skulle du aldrig lära dig någonting och stå stilla hela livet, vilket inte är särskilt kul... Eller hur?

Vet inte var du kan få hjälp men ville ändå få det där sagt.
Lycka till!


   
SvaraCitera

Sök hjälp. Prata med soc och se vad de säger och om de tror att de kan hjälpa dig ekonomiskt etc om du ej bor hemma och börja gå hos någon psykolog/psykiatriker motsvarande.


   
SvaraCitera