Aviseringar
Rensa alla

Var far vi när vi dör?


Learix
Ämnesstartare

Detta är en ganska vanlig fråga.Men ändå.Vad kommer hända med oss efter döden.Hur ska världen se ut för oss efter döden. Och blir det något över huvud taget?


   
Citera

Jadu Learix, hade du förväntat dig ett rakt och ärligt svar på frågan så är jag rädd för att du får fortsätta och leva i ovisshet. Ingen har svaret ännu men man kan ju alltid spekulera. Det enda vi vet är vad som fysiskt händer med kroppen.


   
SvaraCitera

Pessimisten i mig säger att det blir svart, som det var innan vi föddes... Men något i mig vill ändå väldigt gärna tro och drömma om att det finns något mer, att det här inte är allt. Det känns så himla tragiskt och meningslöst om det här är allt som finns.


   
SvaraCitera
GraGo

Ingenting, man slutar existera.

Så är det bara.


   
SvaraCitera

Vad som händer efter döden kan vi inte uttala oss om, men om det bara blir mörkt trösta inte då det betyder att hjärnan är medvetandet. Att vara vid liv är då att vara medveten om en personlig sfär av erfarenheter, minnen och så vidare. Möjligheten finns att vi kan bli medvetna om denna sfär igen om sfären hålls intakt.


   
SvaraCitera

Har du varit en god kristen och trott på Gud i hela ditt liv så får du komma och leva med Honom i Paradiset. Har du syndat och ej bett Herren om förlåtelse för dina synder så kommer du att hamna i Helvetet där du för evigt kommer att brinna i skärselden.


   
SvaraCitera

Jag vill tro att vårt medvetande kilar upp till någon himmel eller dylikt, men näe. Tror bara vi dör. Försvinner. Poff så lever vi inte mer och det enda som sker är att vår kropp ruttnar. Ledsen


   
SvaraCitera

Vi slutar existera. Meningssökande är 'bara' en evolutionär mekanism.


   
SvaraCitera

Fingerprints: Det känns så himla tragiskt och meningslöst om det här är allt som finns.

varför skulle det vara meningslöst?

Schism: Vi slutar existera.

inte helt sant, delar av oss finns förevigt i olika former, det medvetandet vi har just nu försvinner antagligen


   
SvaraCitera

Samma sak som innan vi tillverkats, antagligen. Men man vet ju aldrig om ens medvetande samlas i en liten manick  i universum. Men antagligen inte. Dock är det ju en väldigt tröstande tanke att tänka att nära och kära som dött finns i himlen. 


   
SvaraCitera

Lonesome Sparrow: nte helt sant, delar av oss finns förevigt i olika former, det medvetandet vi har just nu försvinner antagligen

Ja, det stämmer.


   
SvaraCitera
Draug

Själen vandrar vidare till källan. Vårt verkliga hem där vi alla ursprungligen kommer ifrån.


   
SvaraCitera

nytt liv


   
SvaraCitera

precis som nån annan redan skrivit, jag tror att det blir samma som innan man föddes
jag tror inte på att själen lever vidare, för att jag är själen och jag är död när jag är död


   
SvaraCitera

vi far på en massiv UM-träff med alla som någonsin varit umare Rodnar


   
SvaraCitera