Aviseringar
Rensa alla

Var finns FRÅGETECKET????


Ämnesstartare

Mitt tagentbord funkar som det ska men när jag är inne på vissa sidor som antagligen ursprungligen är utländska så kan jag inte skriva frågetecken. Detta gäller t.ex. spelet YoVille på Facebook. Andra svenskar där kan skriva ? men inte jag. Har försökt skriva spanska (uppochnedvända) frågetecken men de koderna funkar inte heller där. Inte eller Shift + Alt som vissa säger.

Någon som vet och kan hjälpa mig?


   
Citera
Ämnesstartare

sluta ställ frågor då[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shift + _ är ju frågeteckne på engelska tangenbord, testa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir bara _


   
SvaraCitera
Tyrael

kickikomet:

Andra svenskar där kan skriva ? men inte jag.

Varför inte fråga dem istället? [tired]


   
SvaraCitera

kickikomet:

Detta gäller t.ex. spelet YoVille på Facebook. Andra svenskar där kan skriva ? men inte jag. Har försökt skriva spanska (uppochnedvända) frågetecken men de koderna funkar inte heller där. Inte eller Shift + Alt som vissa säger.

Någon som vet och kan hjälpa mig?

Kan du beskriva exakt hur du går tillväga när du vill ha ett frågetecken? Det låter nästan som om du använder alt+xxx för att få fram dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael: Har frågat andra svenskar men det har inge problem med det.

Gentlermen: trycker Shift + knappen med +?\ på som man brukar göra. Eller vad menar du?


   
SvaraCitera

kickikomet:

trycker Shift + knappen med +?\ på som man brukar göra.

Och du har testat att trycka Shift + - (alltså knappen till höger om punkt)?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Kan du beskriva exakt hur du går tillväga när du vill ha ett frågetecken? Det låter nästan som om du använder alt+xxx för att få fram dem.

E inte [Alt] + kod inte samma i de flesta ascII koder, i alla fall dom som e standard på de flesta tangentbord. Eller missuppfattade jag min lärare förra året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magkliarn:

Och du har testat att trycka Shift + - (alltså knappen till höger om punkt)?

Yes, funkar inte heller. Tror jag har kombinerat både shift, ctrl och alt med alla möjliga tagenter. Inget funkar. Det måste ju finnas någonstans tycker man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du testat att copy-pasta ett frågetecken?


   
SvaraCitera