Forumet - Var går gränsen?

Var går gränsen?

313 0 38
Var tycker ni gränsen går för skämt? Finns det något som inte är tillåtet att skämta om? Det finns två skämt som jag ÄLSKAR men som jag aldrig vågar berätta, för det känns som att jag är jordens hemskaskte människa för attjag tycker det är kul. Hata mig inte, men här kommer de;

- Vad är det som cyklar och cyklar men aldrig kommer till dörren?
- Engla

och

- Vad är det för skillnad på Engla och den före påven?
- Påven dog oskuld.

De ÄR hemska, men verför skulle det vara förbjudet att skämta om det än om judarna som blev ihjälgasade? Eller negrar och sånt...? Var går gränsen?

Spana också in:

aekitsune:

Jag skämtar alltid om mina kompisar för att de är muslimer eller polacker eller ngt

Ja men du vet inte vad andra människor tänker. De kan säga att det är okej men allt sätter sig på psyket till slut. Men jag menade att om du skämtade om negrer på en tunnelbana och en av dem råkade höra det så kanske det inte är lika roligt för dig sen när han stämplar dig som nazist.
aekitsune:

- Vad är det för skillnad på Engla och den före påven?
- Påven dog oskuld.

Den där gillar jag, fast av andra anledningar än du antagligen gör. Med starkt anikristiska åsikter tycker jag att det roliga i skämtet är "- Påven dog oskuld", eftersom det är så motsägelsefullt för vad han står för - imo är påven barnvåldtäcksman och hobbynazist.