Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen?


aekitsune:

jag stör mig på folk som blir arga över att man skämtar om fel saker -.-

det är fan irriterande, dom kan ju säga att det var opassande eller något men att bli arg vad är det liksom


   
SvaraCitera

alla skämt är tillåtna!

Orka bry sig om gränser [cool][cool][rolleyes]


   
SvaraCitera

Finns ingen gräns.


   
SvaraCitera

Man får skämta om vad man vill, sedan om det är roligt eller inte är en annan sak.


   
SvaraCitera

aekitsune:

Finns det något som inte är tillåtet att skämta om?

Om det gör någon ledsen?

Dom skämten du "drog" tycker jag inte är några problem sålänge man inte berättar dem för Englas familj.


   
SvaraCitera

aekitsune:

- Vad är det för skillnad på Engla och den före påven?
- Påven dog oskuld.

Den där gillar jag, fast av andra anledningar än du antagligen gör. Med starkt anikristiska åsikter tycker jag att det roliga i skämtet är "- Påven dog oskuld", eftersom det är så motsägelsefullt för vad han står för - imo är påven barnvåldtäcksman och hobbynazist.


   
SvaraCitera

Sen är ju skämtet i sig ganska elakt mot Engla i fråga. Skämt som t.ex.

"7 miljoner judar kan inte ha fel - det är roligt att åka på läger!"

är ju också klart hemska (men roliga). Skillnaden är dock att det inte är personliga på samma sätt som t.ex. Engla-skämten [n]


   
SvaraCitera

Jag blir sällan arg över skämt, om det inte är uppenbart att det är ett sätt att göra sig lustig på någons bekostnad och att den personen är närvarande och kan ta illa upp. Däremot är det ju inte säkert att jag tycker att alla skämt är roliga. Jag kan tex tycka att Engla-skämten är rätt smaklösa och har svårt att se någon raffinerad poäng med dem, men jag blir inte arg när folk skämtar om Engla etc, eller tittar snett på dem på nåt vis. Jag hade nog däremot blivit det om Englas mamma varit närvarande, för att förtydliga ytterligare vad jag menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ja men du vet inte vad andra människor tänker. De kan säga att det är okej men allt sätter sig på psyket till slut. Men jag menade att om du skämtade om negrer på en tunnelbana och en av dem råkade höra det så kanske det inte är lika roligt för dig sen när han stämplar dig som nazist.

Nej det så klart.. Men det är ju fortfarande tillåtet att skämta om, fast bara inte i alla tillfällen...

LillMonstret:

alla skämt är tillåtna!

Orka bry sig om gränser

Kaske da criminal 😀


   
SvaraCitera

Gränsen går när man skämtar om en person som är närvarande, (i klassen exempelvis), och han eller hon inte är med på det.


   
SvaraCitera

aekitsune:

Kaske da criminal 😀

[cool][cool]

Du svarade inte på min fråga i andra tråden:

Vad fan gör du här? [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Det finns inga "dåliga" skämt, bara dåliga tillfällen.


   
SvaraCitera

*Knack knack*

Vem där?
Inte Engla iaf

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Vad fan gör du här?

Har du glömt att det var här vi lärde känna varandra :O

Jag är här för att jag tillbringade lite tid i Emocore-forumet, men jag kände att det blev för mycket psykopatiska människor på samma gång där... Jag blev rädd.. Jag söker skydd här hos er normala människor >.<

jaag_91_:

*Knack knack*

Vem där?
Inte Engla iaf

Haha tack, nu har jag en till i samlingen! x')


   
SvaraCitera

aekitsune:

Har du glömt att det var här vi lärde känna varandra :O

Det har jag inte glömt näh.

aekitsune:

Jag söker skydd här hos er normala människor >.<

Normala [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes]


   
SvaraCitera