Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen enligt dig?


Ämnesstartare

Storchen84:

Förstår inte riktigt... har du ändrat uppfattning över tiden? Vad fick dig att göra det? Och när var "då"?

ser 10 åringar utklädda till 16 åringar, på stan.
sen det där med vuxenåldern var väl inget jag iakttagit eller tagit del av men... Det känns som att många går bakåt i utveckligen nu när ungefär allt finns tillgänligt.

Obs att jag syftar på Sverige och inte övriga delar av världen, även om det kanske är likadant på andra håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

ser 10 åringar utklädda till 16 åringar

Detta känner jag igen. Först är man ung, då vill man vara äldre. Sen finns det en ålder man e nöjd med, men sen kommer man upp till en viss ålder då man vill vara ung igen. Detta är inget nytt.

Oftast är det så iafl. Har tex. några i 20-års åldern på jobbet... en av dom är 22 och beter sig... öhm... mer barnsligt än det barnsligaste barnet. Visst, han har sina ungdomliga stunder, men oftast så... Fast det har inget o göra med att han vill vara yngre - utan han är bara knasig ^^

Dberorpå:

Det känns som att många går bakåt i utveckligen nu när ungefär allt finns tillgänligt

Här hänger jag inte riktigt med på vad du menar, på vilket sätt går man bakåt i utvecklingen när allt finns tillgängligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Här hänger jag inte riktigt med på vad du menar, på vilket sätt går man bakåt i utvecklingen när allt finns tillgängligt?

Man blir latare och känner mindre ansvar, kan jag tänka mig.

Storchen84:

Oftast är det så iafl. Har tex. några i 20-års åldern på jobbet... en av dom är 22 och beter sig... öhm... mer barnsligt än det barnsligaste barnet. Visst, han har sina ungdomliga stunder, men oftast så... Fast det har inget o göra med att han vill vara yngre - utan han är bara knasig ^^

Jag är nog en yngre variant av honom d; beter mig dock moget rent tankemässigt, är dock en underhållare som väldigt ofta gör bort sig. Har alltid varit den barnsliga, på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Man blir latare och känner mindre ansvar, kan jag tänka mig.

Ah, jo men det är ju självklart, målet är ju att man ska kunna göra allting från soffan... känns det som iafl.

Dberorpå:

Jag är nog en yngre variant av honom

Nja, fast... du är ju ändå yngre än honom, du är fortfarande i en ålder då det är ok att bete sig omoget jämnt... tror jag 😛 Nu vet jag visserligen inte hur gammal du är, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

barn, upp till 15
ungdom, 16-20
vuxen, 20+

håller nog helt med där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barn = upp till 14-15
Ungdom = upp till ca 25
Vuxen = 25+

Dock kan det variera från person till person, särskilt det med ungdom och vuxen. Finns även något som kallas ung vuxen som är mellan åren 20-32 ungefär. Som vissa pedagoger kommit fram till 🙂
Finns lite alla möjliga fina ord för olika åldersgrupper m.m. m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barn 0-13
ungdom 14-22
vuxen 23-60
gamling 60-100


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

målet är ju att man ska kunna göra allting från soffan...

Haha, ja precis så verkar det vara![n]

Storchen84:

Nja, fast... du är ju ändå yngre än honom, du är fortfarande i en ålder då det är ok att bete sig omoget jämnt... tror jag 😛 Nu vet jag visserligen inte hur gammal du är, men ändå.

Jo, men jag har alltid varit den där Flower-power...[tard] I 7an var alla rädda för mig för att jag rökte, slogs osv... Var väl den coola som var hatad men lyckades inte riktigt hålla kvar masken - återvände till den töntiga, rättvisa typen... Så utifrån detta antar jag att jag är sådan här som person
är 16 btw, blir 17 om mer än 6 månader


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barn: 0-26
Ungdom: 26-29
Vuxen: 29+

Så resonerar bussbolaget i min förra stad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

ung vuxen

Det måste uppenbarligen vara vad jag är för att

framtidstron är död:

då betyder typ arbete och barn

Storchen84:

ej barn. Vill ej ha barn

Dberorpå:

återvände till den töntiga, rättvisa typen

Så med andra ord så var du[love], sen gick du till att vara urk och[n], sen lyckades du inte hålla kvar masken och gick tillbaka till[love]igen.

Måste säga att det var lite komiskt att det såg ut som att du menade att alla var rädda för dig för att du var flower-power[bigsmile]

Dberorpå:

blir 17 om mer än 6 månader

Passa då på att göra dumma omogna saker ett tag till, för sen kommer folk att få krupp på dig mer och mer ju äldre du blir


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Så med andra ord så var du, sen gick du till att vara urk och, sen lyckades du inte hålla kvar masken och gick tillbaka tilligen.

Precis, obs att jag bytte "stil" när jag bytte skola, så ingen kände typ igen mig - om du undrade hur en flower-p~ lyckades skrämmas

Storchen84:

Passa då på att göra dumma omogna saker ett tag till, för sen kommer folk att få krupp på dig mer och mer ju äldre du blir

Vad menas med Dumma, omogna saker? Vet inte riktigt om du menar, hoppa runt i kanindräkt och på allvar glömt att du är människa eller le varje gång du pratar & se allmänt efterbliven ut

kanske är samma sak[tard] lite snurrigt här borta, vissa gånger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Vad menas med Dumma, omogna saker?

Dberorpå:

hoppa runt i kanindräkt

Dberorpå:

le varje gång du pratar & se allmänt efterbliven ut

Både och typ. Fast varför i kanindräkt? Varför inte bara hoppa runt som en kanin utan dräkt? Sen så var dina exempel... lite konstiga. Jag... kommer inte på några exempel, men alltså bara passa på att vara barnslig typ... om du förstår vad jag menar... jag är dålig på att vara barnslig - även om jag har mina stunder. Kiss & bajshumor funkar alltid... nästan... fast oftast inte... typ.[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fast varför i kanindräkt? Varför inte bara hoppa runt som en kanin utan dräkt?

jadu... Säg det...[tard]

Storchen84:

Kiss & bajshumor funkar alltid... nästan... fast oftast inte... typ.

ej ngt jag kör på... Jae mer... Ta fram ljus, pipig röst och säga "heeeeeeeeeeej hur mår du???? ok vad gör du??? ok varför??? oki"
fast beter mig inte såhär mot vem som helst.

Summerat: Jag är dryg/jobbig, och framstår som klängig och glad samtidigt som jag ibland blir en ensamvarg som ser allmänt emo ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Ta fram ljus, pipig röst och säga "heeeeeeeeeeej hur mår du???? ok vad gör du??? ok varför??? oki"

Dberorpå:

Summerat: Jag är dryg/jobbig, och framstår som klängig och glad samtidigt som jag ibland blir en ensamvarg som ser allmänt emo ut.

Ja men typ så. Se? Du kan ju redan ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ja men typ så. Se? Du kan ju redan ^^

haha, verkar ju i ditt tycke inte vara något otroligt positivt


   
SvaraCitera