Aviseringar
Rensa alla

Var går gränsen mellan sexigt och slampigt gällande kläder enligt er?


Ämnesstartare

Var går enligt er gränsen mellan att vara sexig och rent av slampig? För kort kjol? För mycket urringning? Vad tycker ni? Och vad tycker ni om tjejer som klär sig utmanande? 


   
Citera
MR-ARK

Beror helt på!

lättare att avgöra om det är slampigt eller sexigt om man ser personen i fråga eller på bild


   
SvaraCitera

Jag själv är ganska konservativ i frågan. Egentligen bryr jag mig inte om vad andra bär. Då får gå med korta shorts eller niqab. Jag bryr mig inte. Dock ser jag det som slampigt att gå runt med korta kjolar eller shorts och en så pass urringad tröja att man ser personens cleavage. Jag personligen skulle inte få för mig att gå ut med shorts och linne. Långkjol och t-shirt SOM MINST. (och självklart inte jäklarns tighta kläder)
men t.ex om jag fick en dotter någon dag skulle jag aldrig låte henne gå ut (när hon är under 18) med tigtha urringade linnen, korta shorts och korta kjolar


   
SvaraCitera

Har nog aldrig använt uttrycket slampigt för att beskriva någonting


   
SvaraCitera

Jag har nog aldrig tänkt på väldigt utmanande klädsel som "slampig", snarare uppmärksamhetssökande. Väldigt kort kjol i kombination med väldigt tydlig urringning bär man sällan för att passera under radarn - det är min åsikt.


   
SvaraCitera

alla får ha på sig vad dom vill


   
SvaraCitera
Haien

Är i den åldern då man inte ser nåt som slampgt


   
SvaraCitera

Vill ju helst att tjejer klär sig mer utmanande, inte för att det är stärkande eller nått sånt. Nej jag vill se ass and titties


   
SvaraCitera

Vill du ligga med mig är det sexigt. Vill du inte är det slampigt. Enkelt ju.


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är egen bedömningsfråga. Personligen går det från sexigt till slampigt när man klär sig helt i mening för att försöka få så mycket dase som möjligt. Sexigt = Framhäva sin kropp så det blir objektivt snyggt. Slampigt = Framhäva sin kropp så det är definitivt bara snyggt för kåta grabbar. 


   
SvaraCitera

Gränsen går beroende på motiv, event, situation, efterfrågan etc


   
SvaraCitera

Har för mig att det är mer inställningen att inte vilja bli ihop med en kille som gör en till slampa eller hora.


   
SvaraCitera

Gränsen finns inte. De är samma sak.


   
SvaraCitera

Vet inte, lite olika från kropp till kropp och personlighet. 

Tkr iaf personligen att "för mycket hud" är mer avtändande och ointressant än välklädd figur! Vill ju att fantasin ska gå igång. Bli överraskad när och om man får tillåtelse att slita av henne kläderna Rodnar

Kan nog bara sätta nån slags allmänt vag gräns där deras klädsel gått över till att dom mest bara ser vilsna och osäkra ut. Kan känna lite avsmak ifall det känns som att personen "skyltar" och då får jag mest bara känslan av att man säljer sig billigt.


   
SvaraCitera

Nahual: Vill du ligga med mig är det sexigt. Vill du inte är det slampigt. Enkelt ju.

Glad Bästa kommentaren. 


   
SvaraCitera