Aviseringar
Rensa alla

vår gemensamma matdagbok


Ämnesstartare

d här e vår gemensamma matdagbok
kände att det behövdes en


   
Citera
Ämnesstartare

jag kan inte sluta äta b&j pga gott
hur slutar man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gräver hoppfullt efter cheesecakesbottenbitar men hittar inga


   
SvaraCitera

det luktar najsss från köket


   
SvaraCitera

jag kan inte äta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

det luktar najsss från köket

va lagas d?

varför då:

jag kan inte äta.

vf inte?


   
SvaraCitera

Kött är nog det bästa som finns i matväg, i alla dess olika former. Helt fantastiskt. Ska äta det, brukar äta det och tröttnar aldrig på det.


   
SvaraCitera

honolulu:

va lagas d?

kyckling tror jag[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Kött är nog det bästa som finns i matväg, i alla dess olika former. Helt fantastiskt. Ska äta det, brukar äta det och tröttnar aldrig på det.

har själv tröttnat mkt på det. kom en period då jag inte orkade laga kött så åt bara veg (fräscht, gott, smakrikt osv). sen fick jag för mig att göra samma grejer fast med kött och all smak ba förändrades osv [sad] dumt. men annars e kött gott.

Burrito:

kyckling tror jag[crazy]

mumz!


   
SvaraCitera

honolulu:

vf inte?

vet inte hur man gör XD


   
SvaraCitera

honolulu:

har själv tröttnat mkt på det. kom en period då jag inte orkade laga kött så åt bara veg (fräscht, gott, smakrikt osv). sen fick jag för mig att göra samma grejer fast med kött och all smak ba förändrades osv dumt. men annars e kött gott.

whaaaat, GRILLAD ENTRECOTE ÄR JU DET BÄSTA SOM FINNS ÅÅÅÅÅHH [blush] du ska ba vänja om dig så skaru se att det blir: finemang! lite grönsaker till å så får du the best of both worlds!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför då:

vet inte hur man gör XD

du stoppar mat i munnen med gaffel/sked/hand/annat o sen sluter du läpparna så de möts o rör på käkarna med rotatoriska rörelser så att maten mals ner av tänderna du har placerade i din mun. sedan trycker du bak tungan så att matbiten med salivet åker bak. då innerveras nerver och sväljprocessen sker automatiskt (om inte du har en nervskada just där. uppsök i så fall en logoped).


   
SvaraCitera

det finns en skräpmatsdagbok, matlagningsdagbok och tråd för matintag. två av dem är klistrade. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

whaaaat, GRILLAD ENTRECOTE ÄR JU DET BÄSTA SOM FINNS ÅÅÅÅÅHH [blush] du ska ba vänja om dig så skaru se att det blir: finemang! lite grönsaker till å så får du the best of both worlds!

haha not a big fan. har funnit förtjusningen i vegmat (har jag iofs alltid gjort pga alltid käkat veg i skolan osv sen jag gick i sjuan). men en del saker e goda, aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

det finns en skräpmatsdagbok, matlagningsdagbok och tråd för matintag. två av dem är klistrade. [crazy]

ingen av de lever upp till min dagbok. den är annorlunda.


   
SvaraCitera