Aviseringar
Rensa alla

Var goda lås upp den här tråden


Ämnesstartare

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=292983

Varför låstes den för det första? Jag vill ha en förklaring Crypto[mad]! Jag trodde f.ö att det hade diskuterats i modforumet om hur vida ett jailbreak är olagligt eller inte och om de trådarna bör låsas eller ej. När det gällde låsta telefoner som låstes upp, ipods, iphones etc så ansågs det väl ej otillåtet om jag inte missminner mig.

Diskussionen rör dessutom inte hur man gör för att "jailbreaka" utan hur troligt det är att det är sant att någon äntligen lyckats "jailbreaka" ett PS3.

Det är inte olagligt att jailbreaka och sälja den här donglen. Varför är det då otillåtet att diskutera den?


   
Citera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag vill ha en förklaring Crypto[mad]

Förklaring:
Chryseus säger: är förvånad över att min tråd får vara kvar 😉

Då tar Crypto och låser tråden då han inte visste att det var olagligt innan Chryseus sa det till Crypto.

Med andra ord: Chryseus låste själv sin tråd [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Chryseus säger: är förvånad över att min tråd får vara kvar 😉

Chryseus säger:
aristoteles brukar ju vara snabb på att låsa sånt

[no-no][no-no]Du måste ta med allt i dess kontext!


   
SvaraCitera

LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

[no-no][no-no]Du måste ta med allt i dess kontext!

Jag tänkte ta med det!
Men ville ej utelämna honom [no-no]
+ tog hans plats för att vara elak mot dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag tänkte ta med det!
Men ville ej utelämna honom [no-no]
+ tog hans plats för att vara elak mot dig!

Finns ingen anledning att låsa tråden bara för att jag var förvånad för att ingen 0-koll-moderator redan gjort det[no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Tycker faktiskt inte att tråden bör låsas, då han inte frågar hur man gör eller berättar hur man gör, utan endast undrar huruvida det kan tänkas vara möjligt. Så länge det inte länkas till instruktionsvideor eller så, så ser jag inte att den måste låsas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Så länge det inte länkas till instruktionsvideor eller så, så ser jag inte att den måste låsas.

Jo tänkte också så igår när jag såg tråden
men sen skrev han sådär på msn så jag trodde det var dum tråd ändå [sad]
han lurade mig med andra ord!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Så länge det inte länkas till instruktionsvideor eller så, så ser jag inte att den måste låsas.

Fast och andra sidan är väl inte det heller olagligt i sig? Man kan göra mycket med en dongle inpluggad i PS3an. Skapa mediaspelare, bättre webbläsare och annat homebrew. Samt att backupa egna köpte spel till sin hårddisk (privatbruk) är väl inte heller olagligt?

Det är ingen diskussion om att ladda ner eller ladda upp eller att dela till andra.

Crypto:

han lurade mig med andra ord!

[blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Chryseus:

Fast och andra sidan är väl inte det heller olagligt i sig?

Nja. Det vet jag inte. Men om inte annat så är det brott mot den EULA man accepterat i och med sitt köp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nja. Det vet jag inte. Men om inte annat så är det brott mot den EULA man accepterat i och med sitt köp.

Och om man ej var 18 år när man accepterade EULA:n?

Skulle f.ö inte förvåna mig om Sony har haft ett finger med i spelet. Alla vet hur försäljningen av xbox exploderade efter att det jailbreakades.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att tråden bör förbli låst, ser inte varför du bör uppmuntras till att vara aktiv på forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

tycker att tråden bör förbli låst, ser inte varför du bör uppmuntras till att vara aktiv på forumet.

Någon måste ju irritera dig.


   
SvaraCitera
Åtta

Chryseus:

Och om man ej var 18 år när man accepterade EULA:n?

Vet ej vad som gäller då.

Chryseus:

Skulle f.ö inte förvåna mig om Sony har haft ett finger med i spelet. Alla vet hur försäljningen av xbox exploderade efter att det jailbreakades.

Fast Microsoft har ju förlorat pengar på varje såld Xbox (men tjänat igen det på sålda spel). Om folk jailbreakar och sedan spelar brända spel eller direkt från hårddisk så tjänar de ju inget på det. Fast i och för sig kanske ökad marketshare väger upp för det.

Hursomhelst så låser jag upp tråden nu. Så länge det bara diskuteras huruvida det kan stämma att PS3 blivit jailbreakad så kommer den inte att låsas.

EDIT: Okej, lol. Den var redan upplåst. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fast Microsoft har ju förlorat pengar på varje såld Xbox

Vet ej hur det gäller nuförtiden. I början var det likadant för Sony. Nu finns Slim-version osv. Vi får väl se![y]


   
SvaraCitera