Aviseringar
Rensa alla

Var han kär eller inte?


Ämnesstartare

Jag träffa en kille i Australien som jag sov hos varje natt. För mig var det liksom en "vän med förmåner" men jag börjar tänka om han ville mer.

- Han hörde av dagligen. Fråga om jag ville med och träna, handla, stranden osv. Ibland ringde han bara för att prata.
- Han erbjöd sig hjälpa till med flytt, han var noga att jag ätit frukost osv. 
- Han blev avundsjuk när jag smsa med andra killar på mobilen, så illa att han kolla igenom mina meddelanden på messenger.
- Han hållde om mig hårt på nätterna, massera mig, pussa mig i håret osv. 
- Vi hade väldigt kul och låg och kittla varandra och gjorde natt av varandra, men bråka också en hel del för vi tyckte olika.
- Han var inte full en enda gång när jag kom dit utan festa inte överhuvudtaget. 
- Han var 29 och jag 20.

Så vad tror ni? Gilla han mig mer än som kk eller är det bara så vissa beter sig, de vill ha hela paketet men inte förhållande/kärlek? Ska tillägga att han såg en bild när jag kysser en annan kille och massa videosar och har nu tagit bort mig från alla sociala medier och är förbannad. Men vi hade inte sagt något om exklusivitet. Ska jag försöka få tillbaka honom för det kan leda till ett förhållande (jag är jättekär) eller gå vidare?


   
Citera
time
 time

Det låter ju som att han hade känslor för dig men i ärlighetens namn tycker jag inte det är värt att lägga ned tid och energi på någon som är så svartsjuk att den blockar dig från sociala medier för att du kysst någon annan. Speciellt inte om ni inte är tillsammans. 


   
SvaraCitera

Håller med om det som time skrev.

Han verkar vara en sådan som misshandlar sin partner, har för mig att några av de utmärkande dragen är de som du beskrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Det låter ju som att han hade känslor för dig men i ärlighetens namn tycker jag inte det är värt att lägga ned tid och energi på någon som är så svartsjuk att den blockar dig från sociala medier för att du kysst någon annan. Speciellt inte om ni inte är tillsammans. 

Ja det kan jag också tycka men när jag sa att jag gilla honom sa han att han "aldrig tänkt på ett förhållande" och att vi måste ses mer sällan för att det blir "komplicerat (?)" annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Håller med om det som time skrev.

Han verkar vara en sådan som misshandlar sin partner, har för mig att några av de utmärkande dragen är de som du beskrev.

Han skulle aldrig ta till våld kan jag säga. Även om han verkar väldigt svartsjuk. Han är väldigt snäll utöver det och vegiterian och hatar filmer med våld osv..


   
SvaraCitera
time
 time

Frökensvår96:

Ja det kan jag också tycka men när jag sa att jag gilla honom sa han att han "aldrig tänkt på ett förhållande" och att vi måste ses mer sällan för att det blir "komplicerat (?)" annars

Då är det bästa nog att gå vidare. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Då är det bästa nog att gå vidare

Jo men då skulle jag hem till Sverige. Han visste inte att jag skulle åka tillbaka då och flytta till Australien vilket jag ju ska om tre veckor


   
SvaraCitera

Som time sa, tror inte att det blir nått bra att ha ett förhållande med någon som är så pass svartsjuk


   
SvaraCitera
time
 time

Frökensvår96:

Jo men då skulle jag hem till Sverige. Han visste inte att jag skulle åka tillbaka då och flytta till Australien vilket jag ju ska om tre veckor

Det är ändå en dålig idé överlag att bli tillsammans med någon som redan går igenom dina konversationer. Väldigt, väldigt dåligt tecken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ni tror han har/hade känslor eller kan killar bete sig så ändå? Läst mycket olika om det på internet men att det tyvärr verkar rätt vanligt att de beter sig som om man är i ett förhållande trots att de inte alls har såna känslor. Och att de bara är svartsjuka för de vill ha sin kk för sig själv pga könssjukdomar och att de är rädda att förlora en


   
SvaraCitera

Han ville ha dig för sig själv, ja. Det behöver ju dock ej betyda att han var kär utan bara att han ville att du skulle finnas där när han ville ha dig till något och sedan snällt sitta och vänta i ett hörn tills det var dags igen. Ej kärlek, som sagt. 


   
SvaraCitera

och herregud man skyddar sig väl ändå med en kk? och gör man det inte så kommer man väl överens om att inte vara med andra, inte att man inte litar på den andra så att man kränker hens privatliv och försöker hindra hen från att träffa andra. 


   
SvaraCitera

Frökensvår96: Ska tillägga att han såg en bild när jag kysser en annan kille och massa videosar och har nu tagit bort mig från alla sociala medier och är förbannad.

Frökensvår96: - Han blev avundsjuk när jag smsa med andra killar på mobilen, så illa att han kolla igenom mina meddelanden på messenger.

Typiskt våldsam, svartsjuk, kontrollerande typ. En framtida kvinnomisshandlare, det fattar ju vem som helst. Du bör inte ha något mer med honom att göra, för din egen skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessiréschlyter:

Typiskt våldsam, svartsjuk, kontrollerande typ. En framtida kvinnomisshandlare, det fattar ju vem som helst. Du bör inte ha något mer med honom att göra, för din egen skull.

Han skulle aldrig lyfta ett finger mot mig. Svartsjuk eller kontrollerande kan man vara utan att vara våldsam. Men det var inte det frågan handlade om heller.. Jag kommer vilja försöka med honom i vilket fall som helst men är rädd att bygga upp förhoppningar och sen bli friendzonad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Han ville ha dig för sig själv, ja. Det behöver ju dock ej betyda att han var kär utan bara att han ville att du skulle finnas där när han ville ha dig till något och sedan snällt sitta och vänta i ett hörn tills det var dags igen. Ej kärlek, som sagt. 

Precis. Dock ville han ju umgås med mig även när vi inte låg. Och ibland sov jag över men han ville enbart sova. Men det är svårt att veta hur han tänker. Och nu kommunicerar han ju inte med mig heller så då blir det svårt att prata med han


   
SvaraCitera