Aviseringar
Rensa alla

Var hittar man trevliga tjejer?


Ämnesstartare

Hej allihopa! Har funderat länge och väl men inte hittat nått svar, så jag vänder mig hit.

Jag är en kille på 19 år som oskuld, aldrig kysst någon eller ens haft en relation men den tjej. Jag är blyg om jag träffar nytt folk men det släpper rätt så snabbt och jag blir bekväm i situationen. Jag är inte den snyggaste killen men inte den fulaste heller, Jag väljer hellre att mysa i soffan än att springa på krogen och dyl. Jag är överlag snäll, gör mig inte osams med folk eller på nått sätt försöka få en person i dåliga dagar.

I allafall, Jag har provat nätdejting utan lyckat resultat. De flesta tjejer jag har snackat med på internet har om jag får säga "jäkligt dryga". Jag formulerar mig trevlig och inte ens ett motsvar att man inte är intresserad.

I verkliga livet så går jag bet där med. Är lugn sansad och artig men ändå vänder tjerna än i ryggen.

Så min fråga är var hittar man tjejer som är trevliga, inte dömmer folk vid ett första möte, som hellre spenderar kvällen i soffan med en bra film istället för att supa skallen av sig på närmsta ölhak?

// vill ha seriösa svar från nån som som kanske varit i samma situation eller vill bara hjälpa? alla råd är välkomman [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Det finns inga trevliga tjejer!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men det är inte lätt, det känns som om slumpen avgör jämt[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detta problem går liksom att vända på oxå [confused]
liksom, det är inte lätt för tjejer att hitta mogna killar och det är inte lätt för mogna killar att hitta bra tjejer? varför måste vi människor alltid göra grejer så komplicerade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det som är det svåra att hitta nån mogen tjej och vice versa. Vet inte hur jag lyckas men många otrevliga kvinnor har man mött i sina dar[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dit betänkande är kallt som ett kvinnohjärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet, man lyckas alltid träffa skitstövlarna och sen ger man liksom upp 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

specimannen:

I allafall, Jag har provat nätdejting utan lyckat resultat

Synd, jag tänkte föreslå det. Å andra sidan kanske du ska prova igen? Att man har haft dåliga erfarenheter av något betyder inte att man behöver få det igen [smile]

Annars kan du väl börja på nån aktivitet eller läsa en kurs? Folkuniversitetet är en bra sida för sånt!

specimannen:

Jag är inte den snyggaste killen men inte den fulaste heller,

Tycker du att du ser bra ut?

specimannen:

Är lugn sansad och artig men ändå vänder tjerna än i ryggen.

Du kanske är för tråkig? Nu menar jag inte att man är tråkig för att man är lugn och sansad, iaf inte automatiskt, men det KAN bli tråkigt om man är FÖR lugn, om du förstår vad jag menar? Du kanske inte bjuder så mycket på dig själv?

specimannen:

inte dömmer folk vid ett första möte

Det gör nog de flesta. Det gör nog du också om du tänker efter [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om alla tjejer du pratar med är otrevliga mot dig så kanske du skulle överväga möjligheten att det är du som gör något för att frammana det, snarare än att alla tjejer är omotiverat otrevliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Synd, jag tänkte föreslå det. Å andra sidan kanske du ska prova igen? Att man har haft dåliga erfarenheter av något betyder inte att man behöver få det igen

Annars kan du väl börja på nån aktivitet eller läsa en kurs? Folkuniversitetet är en bra sida för sånt!

Har nätdejtat till och från och jag har lagt det på is för tillfället. har inga universitet osv i närheten som erbjuder kurser :/

dansanattenlång:

Tycker du att du ser bra ut?

Jag säger inte att jag ser bra ut, utan jag har fått det påpekat att jag inte är ful iaf 🙂

dansanattenlång:

Du kanske är för tråkig? Nu menar jag inte att man är tråkig för att man är lugn och sansad, iaf inte automatiskt, men det KAN bli tråkigt om man är FÖR lugn, om du förstår vad jag menar? Du kanske inte bjuder så mycket på dig själv?

Jodå jag bjuder på mig 😛 Jag skämms inte för att göra bort mig osv. Har en stor portin humor och jag kan vara riktigt i gasen om tilfället bjuder utan att jag snackar ihäl en person 😛

dansanattenlång:

Det gör nog de flesta. Det gör nog du också om du tänker efter

Självklart dömmer man folk så fort man ser dem, men jag kollar inte på en person och tänker tex den här personen verkar vara dryg,trög osv utan jag dömmer utifrån deras utseende, tex så verkar jag tro att brunetter gillar att kramas xD fråga mig inte hur men så ser jag på brunetter iaf. Men jag dömer (ska aldrig säga aldrig) sällan något negativt om personer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Om alla tjejer du pratar med är otrevliga mot dig så kanske du skulle överväga möjligheten att det är du som gör något för att frammana det, snarare än att alla tjejer är omotiverat otrevliga.

Kanske tog i när jag skrev "alla" men generellt sett är dem rätt kyliga av sig. Har kollat tillbaka på mina tafatta försök och jag ser inget som skulle kunna framman denna kyla 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

specimannen:

fråga

Jag är jätte trevlig och älskar att titta på film!

Så som svar på frågan, här på UM kanske? [rolleyes]

Nej men jag tror inte att man kan hitta dem på någon speciell plats, det är nog bara att hålla ögonen öppna. Våga snacka med folk du träffar, var dig själv, visa din personlighet osv så ska du nog se att du träffar på någon [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Så som svar på frågan, här på UM kanske?

Nej men jag tror inte att man kan hitta dem på någon speciell plats, det är nog bara att hålla ögonen öppna. Våga snacka med folk du träffar, var dig själv, visa din personlighet osv så ska du nog se att du träffar på någon .

Gör det ;P men jag är väl dömd till att vara ensamm :/


   
SvaraCitera

Hur har du gått till väga när du är trevlig mot tjejer på nätet? För att bli raggad på på hemsidor som inte är gjorda för sådant tenderar att göra mig irriterad och otrevlig i varje fall, och jag känner många som också erkänner att de bara vill bli av med sådant snabbt som fan.

I övrigt; snacka med kvinnor irl. Kanske inte på krogen, där har de flesta sin gard uppe, så de snackar man enbart med när man behöver en polare. Filmkvällar brukar vara najs, hemmafester, avslappnade miljöer i allmänhet. Och se det inte som att snabbt införskaffa dig en partner, se det som att lära känna en ny människa, för går du in med den inställningen så är det troligare att du smickrar kvinnan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

specimannen:

men jag är väl dömd till att vara ensamm :/

Heh, känner igen den känslan [tired]... Vi kan vara ensamma tillsammans om du vill [party], haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skriver inte tex du är snygg ska vi försöka inleda nått utan jag frågar ibland något som fick mig intresserad av just henne. Tyvär där jag bor så känner alla verkligen alla och det är så att har man en gång sakt nått dumt så är man stämplad som en idiot ett bra tag. När jag är på sociala evenemang såsom fest osv så går jag inte runt och tänker "nu ska jag hitta en framtida fru etc" för det skulle aldrig falla mig in att vara "på" nån stackare en hel kväll. Sen skrev nån här att man kan söka nytt folk via kurser osv men det är inte det lättaste när närmsta ställe för det ligger åtta mil bort ( det blir endel bensinutgifter). Sen så kan jag erkänna att jag är värdelös på att tyda signaler osv från tjejer[n]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

nubbie:

Heh, känner igen den känslan ... Vi kan vara ensamma tillsammans om du vill , haha.

Forever alone bff xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

specimannen:

"nu ska jag hitta en framtida fru etc"

Hahaha, det kanske är så du BORDE tänka [surprised].

specimannen:

Forever alone bff xD

Hihi, ja! Det är väl bättre än ingen alls i alla fall [bigcheers].


   
SvaraCitera