Aviseringar
Rensa alla

Var köper man en menskopp???



   
SvaraCitera

Jag tycker det verkar lite äckligt, men vad vet jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, enligt den här länken verkar det ju som om det finns att köpa i dessa butiker ;D http://www.amandasintima.se/aterforsaljare.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gnuis:

Jag tycker det verkar lite äckligt, men vad vet jag..

Verkar ju fräschare än en tampong med klorin som gör att tjejerna blöder mer ialf...


   
SvaraCitera

Jag håller på och köper en menskopp av märket DivaCup, och jag har markerat att jag vill betala i förskott, men okunnig som jag är vet jag inte riktigt hur man gör det..? [blush]
Är det bara att skicka pengarna med posten? Till vilken adress isåfall? Jag har beställt den från www.amandasintima.se ..


   
SvaraCitera

happyhell11:

Jag håller på och köper en menskopp av märket DivaCup, och jag har markerat att jag vill betala i förskott, men okunnig som jag är vet jag inte riktigt hur man gör det..?
Är det bara att skicka pengarna med posten? Till vilken adress isåfall? Jag har beställt den från www.amandasintima.se ..

Köp en från www.m-kopp.se istället, mycket smidigare och lättare.


   
SvaraCitera

Vart tömmer man blodet? I toaletten?


   
SvaraCitera

Ja, du får tömma det i toaletten (eller handfatet om det inte är så mkt), o sen skölja rent koppen med vatten, torka o stoppa in igen, hur smidigt som helst ju! Sen ska man koka den mellan varje menstruation så den håller sig fri från eventuella bakterier.


   
SvaraCitera

Jag är tjej, men detta låter ju bara helt fel.

"Måste bara få sjunga min menskopps lov! Tänk att man faktiskt kan "längta" efter att få ha mens!"

Skjut upp mensen istället...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menskopp verkar lite snuskigt[confused]


   
SvaraCitera

Jag har köpt en, men det tar liksom stopp när jag försöker använda den.. [shake]


   
SvaraCitera

happyhell11:

Jag har köpt en, men det tar liksom stopp när jag försöker använda den.. [shake]

Stackare.. Kan inte va kul att bara vara en centimeter djup ;D

Nej, men seriöst, så lär du dig nog snart hur man ska bära sig åt. Lirka lite [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderar också på att skaffa det, miljövänligare och allt. Men vad kostar en sån, är det svårt att sätta in menskoppen?


   
SvaraCitera

Den kostar runt 300 kronor, fast det beror på vilken du köper, har sett för 200 kronor också. Det är ju i princip som att sätta in en tampong, men det kan vara lite klurigt att få den att sitta rätt, fast det lär man sig ju snabbt! Man viker alltså menskoppen när man sätter in den..


   
SvaraCitera

Har haft menskopp i ett år och jag älskar den! [smile] Man slipper lukten av använda mensskydd, att behöva oroa sig för hur mycket man ska ta med sig när man ska nånstans och att oroa sig för svampinfektioner eller värre om man inte byter på ett tag. Ekonomisk och miljövänlig - 300 spänn för 10 år! Lätt värt det. Bästa köpet någonsin!


   
SvaraCitera