Aviseringar
Rensa alla

Vår sexdrift (en omvänd genustråd, hehe)


Ämnesstartare

Tänkte göra något som skiljer sig på UM från allt genus- och feminism-snack. Kanske blir hängd nu men.

Det är rätt populärt här att beskylla normer och samhället för att män tycks vilja ha sex mer än kvinnor, men undersökningar pekar på att män har högre sexdrift.

Källa: http://www.csom.umn.edu/assets/71520.pdf

All the evidence we have reviewed points toward the
conclusion that men desire sex more than women.

Personally we would like to believe that culture and socialization could be modified so as to make the female sex drive precisely the same as the male sex drive (because that would seemingly foster more harmonious relationships), but our review of the literature does not offer much encouragement to that view. Certainly anyone seeking to advocate that view of total cultural relativity faces a substantial burden of proof.

Någon som har bevis för att det skulle vara samhällets fel då?


   
Citera
Ämnesstartare

då är jag en man.


   
SvaraCitera
Paseo

asso det är ju biologiska skillnader på män o kvinnor. så äre ju ba. sen om det gör att män har högre sexdrift eller ej, det vet jag inget om.

en tydlig biologisk skillnad är ju könsorganen och att vi kvinnor har mjölkkörtlar.

men detta betyder inte att vi ska ha olika rättigheter i samhället. o detta betyder inte att vi ska behandlas olika.

så fattar inte riktigt vrf du skulle bli hängd för detta.

om det inte finns folk som hårdrar det hela förstås... [rolleyes]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Jag tycker om sex [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

så fattar inte riktigt vrf du skulle bli hängd för detta.

Det är lite tabu att tala om ämnen som detta, särskilt på UM. [crazy]


   
SvaraCitera
Paseo

Fabregas:

Det är lite tabu att tala om ämnen som detta, särskilt på UM.

äh fuckem.
finns personer som tar det hela till en alldeles för hög nivå. men dem tycker jag mest synd om. dessutom är de närmast omöjliga att diskutera med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Det är lite tabu att tala om ämnen som detta, särskilt på UM. [crazy]

det är snarare det att man inte tänker att tjejer har sexdrift alls.

sen är jag och amsi överlätt upphetsade.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

häftig kille du, revolutionär.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Image

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Det är lite tabu att tala om ämnen som detta, särskilt på UM. [crazy]

Nej, det är det inte. Jag, personligen, och förmodligen många med mig, skulle ta emot nya forskningsrön av den här typen med öppna armar om det inte vore för att presentatören så tydligt har en agenda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

sen är jag och amsi överlätt upphetsade.

jaså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jaså?

ja bitch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

ja bitch.

Dold text: har faktiskt aldrig stött på någon som varit kåtare än mig, ska vi tävla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går inte att undersöka eftersom man aldrig kommer att hitta en människa som inte blivit starkt påverkad av samhället, jag är ganska säker på att mormoner har jävligt mycket mindre sexualdrift än dekadenta hippies, det vore intressant att göra en liknande studie bland matriarkala samhällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror fortfarande att det är rätt individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tror fortfarande att det är rätt individuellt.

isola! vad gör du[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

isola! vad gör du[blush]

Haha Hitler hade säkert en sådan liten uppviglare som du i bakgrunden


   
SvaraCitera